Óvatos nyilatkozatok a Ferraritól: az irányt jónak érzik, de több megválaszolatlan kérdés is maradt a teszt után

Szokatlanul hideg és változékony időben zajlott a Forma-1 kollektív tesztje, így sokan úgy látják, becsapós lehet a Bahreinben látott erősorrend. A Ferrari nem zárt rossz napokat, de a McLaren és a Red Bull egyaránt meggyőzőbb volt a teszt alapján, az istállónál azonban nem aggódnak egyelőre, mivel a szezon során egészen más körülmények várják a mezőnyt.

Lewis Hamilton elégedett volt a Ferrarival - Fadel Senna

Fotó: AFP

Frédéric Vasseur szerint eltalálták az irányt

2025-re rengeteg változtatással készült a Ferrari, korábban úgy fogalmaztak: az autó 99%-ben eltér az előzőtől. Hogy sikerült-e előrelépni, arra a teszt nem adott egyértelmű választ, a szakértők erősorrendjében csak a harmadik-negyedik helyre kerültek az olaszok, messze elmaradva a McLaren-Red Bull párostól.
"Szerintem most még nehéz lenne bármit is kiolvasni az aktuális helyzetről, a körülmények napról napra, sőt még a két napszak között is sokat változtak. Ez jobban hasonlított Las Vegasra, mint a korábban megismert Bahreinre" – mondta Frédéric Vasseur a szokatlanul hideg időjárásra utalva.
"Nagyon keményen dolgoztunk az előző hat hónapban, és sokat fejlődtünk, de meg kell még várnunk, hogy Melbourne-ben is kifussanak az autók, hogy felmérhessük, hol is tartunk. Az előző években láttuk, hogy az itt látott sorrend nem egyezett meg azzal, amit egy héttel később, ugyanolyan körülmények között láttunk. Most a 10-15 fokos pályáról egy 45 fokosra váltunk, szóval valószínűleg egészen más lesz a helyzet."
"Mindkét bajnoki címért harcolni szeretnénk, két olyan versenyzőnk van, aki képes lehet rá, a csapat hangulata nagyon pozitív. A következő két hétben is keményen dolgozunk, hogy készen álljunk a szezonkezdetre."

Leclerc elégedett a tanulási görbével

Egy körön nem volt rossz a Ferrari tempója – ezeket persze mindig árnyalja valamelyest, hogy eltérő motorbeállításokkal és üzemanyagszinttel köröznek – a hosszabb etapokon viszont elmaradt a McLarentől és a Red Bulltól. A monacóinak volt olyan versenyszimulációja, amit Lando Norisszal egyszerre teljesített, ezen a McLaren körönként fél másodperccel volt gyorsabb a Ferrarinál.
"Egészen más volt ez a teszt, mert a változó időjárás miatt nehéz igazi következtetéseket levonni. A szél etapról etapra változott, tegnap még egy kis eső is esett, a hőmérséklet pedig az egész héten váltakozott, emiatt most több az ismeretlen tényező. Még így is rengeteget tanultunk, főleg arról, milyen érzés vezetni ezt az autót."
"Visszatérünk Maranellóba, ahol belevetjük magunkat a szimulátoros munkába, hogy megtaláljuk azokat a részleteket, amik a különbséget jelenthetik Melbourne-ben, és összehasonlíthatjuk a szimulátorban és a pályán tapasztalt érzéseket. A következő héten arra koncentrálunk, hogy mindent kihozzunk az autóból, és nagyon várom már, hogy elkezdődjön a szezon."

Hamilton hamar ráérzett az új autóra

A hétszeres világbajnok egyik évben sem volt elégedett a Mercedesszel, amióta 2022-ben átállt a Forma-1 a ground effect autókra. Egy-egy hétvégén kimondottan versenyképesek voltak – ezeken általában Hamiltonnak is jól ment – ahhoz viszont túlságosan szélsőséges volt a teljesítményük, hogy harcba szállhassanak a világbajnoki címért.
Hamiltonnak a Ferrarinál sok dolgot kellett megtanulnia, így a szokottnál nagyobb lelkesedéssel vetette bele magát a tesztekbe, az első visszajelzések alapján pedig kimondottan optimista volt.
"Szerintem egy kicsit még korai kijelenteni, de egyelőre élvezem az autót. Lassan egymásra hangolódunk, azt hiszem."
"Ezek a napok erről szóltak" – mondta, amikor arról kérdezték, feszegette-e az autó határait. "A felfedezés a lényeg. Most úgy gondolom, hogy nem találtunk meg mindent."
"Lépésről lépésre, minden alkalommal egy kicsivel többet tudok kihozni magamból. Minden beállítás egészen más, mint az előző helyen – még a fékerőelosztás és az ehhez hasonlók is."
"Nem feltétlenül arról van szó, hogy mindent el kell felejtenem, viszont újratanulom azt, hogyan kell ezzel az autóval dolgozni, hogyan érdemes vezetni, mert ez más, mint az előzőek voltak. Az egyértelmű, hogy érzem magam alatt az autót, reagál az utasításaimra. Nagy lépést tettünk a beállítások terén" – mondta a tesztről.
A hétszeres világbajnok még azt is elmondta: 2022 óta a mostani autóban érezte legjobban magát, így rég várta ennyire optimistán a szezonnyitót.
Csatlakozz a több mint 3 millió felhasználóhoz az appunkon
Legyenek mindig kéznél a legfrissebb sporthírek, eredmények, élő közvetítések
Letöltés
Cikk megosztása
Hirdetés
Hirdetés