Népszerű sportok
Még több sport
Összes megjelenítése

„Lehet, hogy mi többet fejlesztettünk, de Sainz balesetei sokba kerülhettek” – Marko visszaszólt a Ferrarinak

Minich Réka

Publikálva 13/05/2022 - 19:02 GMT+2

A tavalyi Mercedes – Red Bull párharc kiéleződése mellett az idei Ferrari – Red Bull rivalizálás egészen nyugodtnak és néha már-már kedélyesnek tűnik. Lehet, hogy ez már nem sokáig lesz így, úgy tűnik, hogy – az olasz sajtónak is köszönhetően – elkezdődtek az odamondogatások mindkét oldalon.

Max Verstappen (Red Bull), Charles Leclerc (Ferrari) - GP of Miami 2022

Fotó: Getty Images

A 2022-es szezon rengeteg szabályváltoztatást hozott magával, ami miatt felborult az eddig megszokott erősorrend. A Mercedes látványosan nem érti meg az idei autójának a viselkedését, viszont a Ferrari bombaerősen kezdte a szezont. A Red Bullok az első futamokon többször is nulláztak a megbízhatósági gondjaik miatt, de az imolai futam óta utolérték a Ferrarikat.
Az energiaitalos csapat komoly fejlesztési csomaggal érkezett Olaszországba, ami után Max Verstappen autója a szakírók szerint 4-5 kilogrammal könnyebb lett. Azóta mindkét futamot a címvédő nyerte, de a két kiesése miatt így is 20 pontos hátrányban van Charles Leclerc mögött az összesítésben. Az olaszok elkezdhettek aggódni, mert a riválisuk már azt is jelezte, hogy a legnagyobb fejlesztési csomagot csak Barcelonában fogják bevetni.
A Ferrari csapatfőnöke, Mattia Binotto így nyilatkozott az olasz sajtónak:
„A Red Bull az elmúlt két futamon körönként nagyjából két tizedet gyorsult, ha szeretnénk velük tartani a lépést, akkor nekünk is hozni kell az új alkatrészeket. Számításaim szerint az idei költségvetésük háromnegyedét már felhasználhatták. Az idén bevezetett költségplafon miatt hamar le fognak állni a fejlesztésekkel, és újra eléjük fogunk kerülni. Eddig szerintem sokkal több pénzt költöttek, mint mi, de ez nem mehet már sokáig így. Mi csak akkor fogjuk bevetni az új fejlesztéseket, ha biztosak vagyunk benne, hogy sikeresek lesznek.”
picture

Mattia Binotto

Fotó: Getty Images

Természetesen az enyhe odamondásra a Red Bullnál is reagáltak, Helmut Marko szokásához híven nem fogta magát vissza, amikor reagált Binotto kritikájára.
„Minden újításunknak az a célja, hogy egyre könnyebb legyen a kocsi, de még mindig tudunk javítani a túlsúlyon, ráadásul még Barcelonában sem leszünk a minimumon. Sok helyen olvastam, hogy 4 kilóval könnyebb az autónk, de ez csak az újságírók véleménye. Nem gondolnám, hogy többet költöttünk, mint a Ferrari. Tényleg sok új alkatrészt kell elvinnünk a futamokra és ez nagyon sokba kerül, de a logisztikai költségek növekedése minden csapatot érint.
Teljes hülyeség, hogy a fejlesztési keretünk háromnegyedét felhasználtuk volna, sőt szerintem a Ferrarinak is sokat kellett már költenie idén Sainz balesetei miatt.”
picture

Helmut Marko és Mattia Binotto

Fotó: Getty Images

Az idén bevezetett költségplafon 140 millió dollárban határozza meg a csapatok költségvetését, plusz a futamok magas száma miatt ezt még néhány millióval növelhetik. Günther Steiner, a Haas csapatvezetője a saját kalkulációit megosztotta a motorsport.com olasz szakíróival, szerinte a fejlesztésekre évente nagyjából 10 millió dollárt tudnak költeni a csapatok.
Binotto mindenesetre optimista, hiszen ők csak most fogják bevetni az igazi újításokat:
„Mindig is azt mondtam, hogy 5 futamnak el kell telnie, és csak utána tudjuk meg, hogy mennyire jó az autónk. Nem panaszkodhatunk, hiszen mindkét világbajnokságot vezetjük, de a Red Bull utolért minket. Barcelona fontos állomás lesz számunkra, hiszek benne, hogy jó irányba fogunk elindulni és visszaszerezzük az előnyünket. Fontos, hogy ne fecséreljünk el semmilyen befektetett pénzt, hiszen nagyon szűkös lesz az idei évünk.”
Csatlakozz a több mint 3 millió felhasználóhoz az appunkon
Legyenek mindig kéznél a legfrissebb sporthírek, eredmények, élő közvetítések
Letöltés
Kapcsolódó témák
Cikk megosztása
Hirdetés
Hirdetés