Népszerű sportok
Még több sport
Összes megjelenítése

Pozitívumot is lát Hamilton és Russell ütközésében a Mercedes csapatfőnöke

Németh Dániel

Publikálva 18/10/2023 - 20:35 GMT+2

Toto Wolff elismerte: frusztráló volt látni, hogy mennyi pontot veszített a Mercedes azzal, hogy Lewis Hamilton és George Russell már az első körben összeakadt a Katari Nagydíjon. A csapatfőnök ugyanakkor a fényt is meglátta a sötétségben, arra ugyanis büszke volt, ahogyan a versenyzők reagáltak a helyzetre.

Lewis Hamilton hibázott, és már az első körben tönkretette a versenyét - Fotó: Ayman Yaqoob

Fotó: AFP

Bosszantó versenyen van túl a Mercedes, Toto Wolff azonban lát pozitívumot is a Katarban történtekben.
2016, Barcelona: a két élen haladó Mercedes a rajt után a kemény csata hevében kiüti egymást, így egyik autóval sem szerez pontot. Egy pillanatra valami hasonló rajzolódott ki a Katari Nagydíjon is, másfél héttel ezelőtt, amikor a két Mercedes összeakadt az 1-es kanyarban, tönkretéve a csapat versenyét. George Russell végül befejezte a futamot, sőt, nagy mentéssel a negyedik pozícióban ért célba, ám ez is csak azt bizonyította, nagy esélyt szalasztott el a Mercedes azon a hétvégén.
A kontextus természetesen más a két balesetet összehasonlítva, hiszen 2016-ban a Mercedes uralta a versenyeket, csupán az volt kérdéses, Lewis Hamilton vagy Nico Rosberg nyeri-e a világbajnokságot. Ezúttal szó sincs ekkora rivalizálásról a két pilóta között, a két brit legfeljebb a dobogóért, vagy ha minden összeáll, egy-egy futamgyőzelemért lehet versenyben, ám a lehetőségeket figyelembe véve mostani eset talán még frusztrálóbb, mint az a bizonyos Hamilton-Rosberg-csörte volt.
Még csak azt sem lehet mondani, hogy Hamilton és Russell ütközése a semmiből jött, hiszen már a korábbi versenyeiken is érződött némi feszültség a két pilóta között. Szingapúrban a hétszeres világbajnok enyhén frusztrált volt, amikor úgy gondolta (nem alaptalanul), gyorsabb a csapattársánál, és nagyobb eséllyel harcolhatna a győzelemért. Szuzukában pedig kíméletlenül leterelte a pályáról Russellt, miután a fiatal brit támadó helyzetbe került egy Hamilton-hibát követően.
„A szezon végéhez közeledve kemény hetek várnak ránk, kezdve az USA-Mexikó-Brazília hármas versennyel. Katarból tipikus >>mi lett volna, ha<< verseny lett. Sosem akarsz olyat látni, hogy a két autód ütközik. Frusztráló volt pontokat hagyni a versenyben, különösen azt látva, milyen erős volt a tempónk” mondta Toto Wolff az Amerikai Nagydíj előtt. A Mercedes csapatfőnöke ugyanakkor, hangozzon az bármennyire furcsán, látott pozitívumot is az esetben.
Biztató volt azt látni, hogyan reagáltak a versenyzők és a csapat. Lewis és George egyaránt tudják, hogy a csapat az első, és sosem veszélyeztetnék az érdekeit. Biztos vagyok benne, hogy mindannyian tanulunk az esetből. Mostantól Austinra koncentrálunk, hogy mindent kihozzunk a versenyből.
Nagy szerencséje volt a Mercedesnek abból a szempontból, hogy a konstruktőri rivális Ferrarinak sem volt hibátlan hétvégéje, Carlos Sainz ugyanis műszaki hiba miatt kénytelen volt kihagyni a vasárnapi futamot. Jelenleg 28 pont az előnyük a Ferrari előtt, ám a mostani szezon hullámzó erőviszonyait látva előfordulhat, hogy az olaszok akár egy extra hétvégével le tudják dolgozni a különbséget. A Mercedes mindenesetre nem érkezik üres kézzel, új padlólemezzel készül az amerikai hétvégére.
„Viszünk egy módosított padlólemezt, ez az utolsó jelentősebb fejlesztés, amit a pályára küldünk a mostani szezonban. Remélhetőleg ez hozhat egy kis előnyt, de ami ennél fontosabb: egy újabb mérföldkő lehet a W15-ös fejlesztése szempontjából. A konstruktőri második helyért folytatott küzdelem intenzívebbé vált az előző versenyeken. Lehajtjuk a fejünket, nyomjuk tovább, és annyi pontot szeretnénk szerezni, amennyit csak tudunk, hogy tovább növelhessük az előnyünket.”
A Mercedes technikai igazgatója, James Allison néhány részletet is elárult a fejlesztéssel kapcsolatban, ez alapján inkább csak egy kisebb csomagról van szó. „Minden versenyre jó lehet a szezon hátralévő részében. Nem egy jelentős átalakítás, körülbelül egy tizedet hozhat. Abba az irányba viheti az autót, amit helyesnek tartunk, hogy a megfelelő helyen termelje a leszorítóerőt és ellenállóbb legyen a pattogás szempontjából.”
„Nagyon bízunk benne, hogy megfelelően orvosoltuk a minket hátráltató problémákat. Magabiztosak vagyunk azt illetően, hogy milyen irányba haladjunk a következő szezonban. Ez persze egy nyitott kérdés. Még ha azt is feltételezzük, hogy mindenben tökéletesen igazunk volt, és pontosan tudjuk, milyen irányba haladunk, ott van az a kérdés, vajon elég gyorsan végig tudjuk-e járni ezt az utat, hogy megelőzzük a domináns Red Bullt. Ez a kihívás áll most előttünk.”
Hiszem, hogy jó irányba haladunk, de ebben az a kihívás – és ezért annyira lélegzetelállítóan izgalmas az év ezen szakasza – hogy ne csak haladjunk, de egyenesen sprinteljünk ezen az úton a következő hónapokban.
Allison a McLarenre is kitért, amely a szezon közepétől kezdve egyértelműen tényezővé vált a Red Bull mögötti harcban, Katarból például újabb kettős dobogóval távozott. A Mercedes technikai igazgatója úgy látta, hasonló tempóra volt képes a két autó (elismerte, hogy az időmérőn jobbak lettek volna Norrisék, ha nincsenek a pályahatáros büntetések), de alapvetően versenyről versenyre változik, ki van épp előnyösebb helyzetben.

Csatlakozz az Eurosport magyar nyelvű Viber-csatornájához a legfrissebb sporthírekért, a legmenőbb videókért, játékokért és érdekességekért!
Csatlakozz a több mint 3 millió felhasználóhoz az appunkon
Legyenek mindig kéznél a legfrissebb sporthírek, eredmények, élő közvetítések
Letöltés
Cikk megosztása
Hirdetés
Hirdetés