Pole pozíció, futamgyőzelem és 46 pontos előny a pontversenyben: Max Verstappen nem panaszkodhat a kanadai hétvégéjére.

Verstappen továbbra is hibátlan

A címvédő szempontjából nehezen alakulhatott volna jobban a hétvége: Imola óta először a pole-ból rajtolhatott, majd meg is nyerte a futamot, miközben a fő riválisai közül ketten is a mezőny második feléből voltak kénytelenek felzárkózni. Ráadásul még csak azt sem mondhatjuk, hogy a Red Bull nyers tempóból oldotta meg ezt a hétvégét, Carlos Sainz végig a közelben ólálkodott, az eltérő stratégia pedig különösen izgalmassá tette a versenyfutást.
Forma 1
Vettel sorra kapja az ajánlatokat, a Forma-1-es folytatása és az IndyCar is a képben
8 ÓRÁJA
Verstappent már az első virtuális Safety Car után kihívta a Red Bull kerékcserére, Sainz viszont kint maradt a közepes keveréken egy hosszabb etapra: ez a holland esetében biztosan kétkiállásos stratégiát jelentett, a Ferrarinál viszont nyitva volt az egykiállásos taktika lehetősége is. A második VSC-fázis, majd a Yuki Tsunoda balesete miatt beküldött Safety Car pedig csak még tovább bonyolította a képletet.
A holland már a biztonsági autós fázis előtt kint volt a boxban, így öt körrel régebbi gumikon kellett visszavernie Sainz támadásait. Az újraindítást követően az első két kör kulcsfontosságú volt, Sainznak pedig sikerült DRS-távolságban maradnia, amivel komoly nyomás alatt tartotta Verstappent. Akár már egy apró hiba lehetőséget teremthetett volna Sainznak a támadásra, a holland azonban tökéletesen vezetett nyomás alatt is.

Verstappen visszaverte Sainz támadásait

Fotó: Imago

Ezzel Verstappen tovább növelte előnyét az összetettben, és egyre inkább neki áll a zászló az idei világbajnokságban: az előző hat versenyből ötöt megnyert, a ferrarisok pedig legutóbb Ausztráliában ünnepelhettek. Bár tempóban még mindig nagyon közel van egymáshoz a két topcsapat, a Red Bullnak egyértelműen jobban sikerült kiaknáznia az autóban rejlő potenciált, és olyan pályákon is nyerni tudott (nem kis részben az egyenesbeli fölényének köszönhetően), amelyeken tempóhátrányban volt.

Sainz megérkezett, Leclerc kármentett

Sainz számára pocsékul alakult a 2022-es szezon. Miközben csapattársa rendre az első két hely valamelyikéért volt harcban, és Imolát leszámítva önhibáján kívül vesztett pontokat, a spanyolnak bőven akadtak ki nem kényszerített hibái. Kanadában viszont élt a lehetőséggel, és végig versenyképesnek bizonyult Verstappennel szemben, ami mindenképpen jót tehet a megtépázott önbizalmának.
Persze az idei erőviszonyokat látva felmerül a kérdés, vajon nem lehetett volna-e még többet kihozni a Ferrariból, hiszen házon belül Leclerc az időmérőkön és a versenyeken is sokkal megbízhatóbban teljesített Sainznál. A monacói tempójából azonban nem sokat láthattunk, ugyanis a bakui meghibásodást követően a teljes erőforrást kicserélték az autójában, így csak a 19. helyről kezdhette meg a versenyt.
Leclerc a kemény keveréken kezdte a futamot, ami a jobb versenygumi volt ezen a hétvégén, ám a két VSC-fázis rosszul jött ki neki, a középmezőnyben ugyanis kihasználták az olcsóbb kerékcsere lehetőségét, és be is ragadt Esteban Ocon mögé, amivel rengeteg időt veszített. Végül a Safety Car miatt az ötödik helyre felkapaszkodott a monacói, így hozta a kötelezőt a kármentés terén, de rengeteg pontot veszített a világbajnoki küzdelemben.

Pérez hibája végül nem számított

A mexikói versenyző az előző hetekben hihetetlen flow-ba került, rendre közel volt tempóban Verstappenhez, az Azeri Nagydíjon még egy körön is gyorsabbnak bizonyult a csapattársnál. Kanadában azonban megtört egy kicsit a lendület, Pérez ugyanis nagyon nem érzett rá a szombati esős körülményekre, egy elmért féktávot követően a falban kötött ki, ezért csak a 13. helyről kezdhette meg a versenyt.

Pérez időmérője a falban ért véget

Fotó: From Official Website

Pérez egy jó stratégiával akár a dobogóra is feljöhetett volna, ám a versenye idejekorán véget ért, váltóhiba miatt már a 8. körben kénytelen volt félreállni. Ebből a szempontból tehát nem számított az időmérőn elkövetett hiba, másrészt viszont figyelmeztető jel volt: ehhez hasonló rontások nem férnek bele, ha szeretne harcban lenni a vb-címért. A mexikói pilóta hátránya ezzel 46 pontra nőtt a csapattárs mögött, Leclerc-rel szemben pedig három pont maradt az előnyéből.

Erős hétvége a Mercedestől

Pénteken Lewis Hamilton még pesszimistán szállt ki az autóból, mivel úgy érezte: semmit nem javult az autó vezethetősége. Szombatra viszont már sikerült előbbre lépni, és behozta a negyedik helyre a Mercedesét, miközben a Q3 végén száraz gumikkal hazardírozó George Russell a nyolcadik rajtkockát szerezte meg. A futam alapján azonban minden oka megvan a csapatnak az optimizmusra, a Mercedes ugyanis többé-kevésbé tartani tudta az élmezőny tempóját, és a harmadik-negyedik helyen zárta a versenyt.
Egy olyan hétvégén, amelyen mindkét Red Bull és mindkét Ferrari probléma nélkül végigmegy, még mindig csak a harmadik erő lett volna, ám Kanadában egyértelműen közelebb volt versenytempóban a Mercedes az élmezőnyhöz, mint a korábbi futamokon. Túl sok következtetést ebből sem lehet levonni, hiszen gyakorlatilag pályáról pályára változik az autójuk viselkedése, Montréalból azonban elégedetten (és egy újabb dobogóval) távozhattak.

Alonsónak továbbra sincs szerencséje

A kétszeres világbajnok rendre képes erőn felül teljesít az Alpine-nal, a szerencsével azonban látványosan hadilábon áll ebben az idényben. Ezúttal például a második helyről rajtolva csúszott vissza egészen a kilencedikig, köszönhetően egy motorhibának és egy utólag kiosztott 5 másodperces büntetésnek. Pedig Alonso igazából most sem csinált rosszul sok dolgot, egyszerűen csak rendre rosszul jött ki a VSC-fázisokból, és stratégiailag hátrányba került a riválisokhoz képest.

Alonso a második helyről indult, de kilencedikként zárt

Fotó: Getty Images

Nem Alonso volt az egyetlen, aki örült volna némi szerencsének, ezúttal Mick Schumacher is bosszankodhat a sors kegyetlensége miatt. Schumacher ezen a hétvégén kifejezetten jól versenyzett, az időmérőt a hatodik helyen zárta, a futamon pedig a pontokért harcolt, amikor egy technikai probléma miatt fel kellett adnia a versenyt. A német számára kulcsfontosságú időszak következik, hiszen a hibái után bizonyítania kell a csapatnak, hogy megéri vele számolni, így azonban nem lesz egyszerű.

Minden nap hírlevelet küldünk az olvasóinknak, amiben az előző nap legfontosabb sporthíreit, az elemzéseinket és persze sok más érdekességet is megmutatunk. Az Eurosport hírlevelére ezen a linken lehet feliratkozni.
Forma 1
Kirúgja Ricciardót a McLaren, hogy ülést adjon a fiatal tehetségnek; Schumacher kikerülhet az F1-ből
05/08/2022 15:55
Forma 1
Leclerc a Ferrari stratégiai baklövéseiről: „Biztos vagyok benne, hogy le tudjuk vetkőzni!”
04/08/2022 18:08