Népszerű sportok
Még több sport
Összes megjelenítése

Lépett az FIA a delfinezés ellen, természetesen van, akinek nem tetszik a megoldásuk

Minich Réka

Frissítve 18/06/2022 - 20:26 GMT+2

A Bakuban látott pattogó Forma 1-es autók nem csak látványra voltak rémisztőek, de a pilóták is szenvedtek verseny közben a fizikai hatásoktól. Sokak szerint balesetveszélyes volt a helyzet, az FIA közbeavatkozását kérték. A szervezet most új méréseket vezetett be, amik alapján lehetne csökkenteni a delfinezést, de ez nem nagyon nyerte el a csapatok tetszését.

La Mercedes di Lewis Hamilton durante le prove libere del Gran Premio del Canada di Formula 1 - Mondiale 2022

Fotó: Getty Images

Korábban már írtunk róla, hogy a versenyzők miként élték meg az azeri hétvégét, és hogy kérlelték a szakmai döntéshozókat, avatkozzanak közbe a baleset- és sérülésveszélyes helyzetet csökkentve. Már akkor a Red Bull és Christian Horner volt az egyik leghangosabb ellenzője bármilyen évközbeni szabályváltoztatásnak, most pedig természetesen ők akadtak ki leginkább. Max Verstappen nem is fogta magát vissza a sajtó előtt:
„Általánosságban az évközi szabályváltoztatások ellen vagyok és ezen nem változtat az, hogy jól vagy rosszul járunk-e velük. Ha megkérdezel egy mérnököt, azt fogja mondani, hogy a hasmagasság emelésével simán le lehet győzni a pattogást. Ezzel viszont veszítenének a teljesítményükből. Az FIA számára nagyon nehéz lesz az új szabályokat betartatni.”
A részletek még nem ismertek, de annyit már a héten meg lehetett tudni, hogy az FIA mérni fogja az autók függőleges mozgását és azt, hogy ezzel milyen erőhatások érik a pilótákat, azokat a csapatokat, ahol pedig túl nagy a mozgás, változtatásokra kötelezik. Nagy kérdés, hogy mik lehetnek a retorziók, Horner azt is elmondta, hogy szerinte még a verseny közbeni fekete zászlós kizárás sem lenne túlzás.
A szintén Red Bull pilóta, Sergio Perez egyetértett a héten megszülető döntéssel:
„Minden csapat arra törekszik, hogy minél alacsonyabban legyen az autó és minél gyorsabb legyen. Ezzel együtt viszont muszáj megtalálni az egyensúlyt is, ha nem találod meg, akkor a pilóták fognak a legjobban szenvedni, ahogy azt láttuk múlt héten is a nyilatkozatokból. Jól tette az FIA, hogy közbeszólt, remélem ezzel kicsit lenyugszanak a kedélyek.”
Bakuban az egyik leghangosabban felszólaló versenyző Carlos Sainz volt, aki most örül, hogy végre meghallgatták őket:
„Látszik, hogy most végre figyeltek ránk, nem is reméltem, hogy már ilyen hamar közbe fognak lépni. A részleteket még nem ismerjük, de muszáj lesz elindulnunk egy olyan irányba, ami nem nyírja ki ennyire a pilótákat.
Szerintem minden csapatot érinteni fog az új szabályozás valamennyire, hiszen mindenki a kemény felfüggesztéseket és alacsony hasmagasságot preferálja. Kíváncsi leszek, ki hogy fogja megoldani az új kihívásokat.”
A pilóták érdekvédelmi szervezetének vezetőjeként Sebastian Vettel szólalt meg, aki kiemelte, hogy olyan megoldás sosem fog születni, ami mindenkinek megfelelne:
„Egyelőre nehéz kitalálni, hogy melyik csapat, hogyan fogja megoldani az új szabályokat. Arra sincs esély, hogy megegyezzenek, de nem lehet az a megoldás, hogy a pilóták egészségére veszélyes legyen már ilyen rövid távon is a versenyzés.”
Vettelnek nagyon hamar igaza lett, a Mercedes már húzza is az orrát:
„Bár alapvetően egyetértek a szándékkal, de nagyon nehezen tudom elképzelni, hogy milyen pontosak lesznek a mérések és, hogy a számok miatt milyen változtatásokra lesznek kényszerítve a csapatok. Az is nagyon fontos, hogy az FIA nyilvánosan kezelje az adatokat, hiszen nagyon sok összeesküvés születhet, ha nem lesznek eléggé átláthatóak.
Ez a minimum, de még így is nagyon problémásnak látom a helyzetet. Az viszont örömteli, hogy ennyire kihangsúlyozták a problémát, mert így együtt előre tudunk lépni.”
Forrás: racefans.net
Csatlakozz a több mint 3 millió felhasználóhoz az appunkon
Legyenek mindig kéznél a legfrissebb sporthírek, eredmények, élő közvetítések
Letöltés
Cikk megosztása
Hirdetés
Hirdetés