Régóta lehetett már egyre erősödő pletykákat olvasni a Volkswagen Csoport F1-es visszatéréséről, és a várható Sauber-Audi páros után a Porsche-Red Bull megállapodás lehet a következő.
Az Audi láthatóan hosszú ideje készült a döntés meghozatalára, az utóbbi időszakban kiszálltak a Formula E-ből és felfüggesztették a hosszútávú versenyzésben elkezdett LMDh-programjukat is.
A német márka érkezése hatalmas elismerés az F1 számára, amely az utóbbi időben megfordította a negatív trendet, újra elkezdte növelni népszerűségét, a megújuló módon előállított üzemanyagok iráni elköteleződésével pedig a gyártók számára is vonzóbbá vált.
Holland Nagydíj
Megmarad a Verstappen-szentély, hosszabbított Zandvoorttal a Forma-1
TEGNAP - 09:47
Bár a Sauberrel való együttműködést hivatalosan még nem jelentették be, az Autosport magazin úgy tudja, az Audi részesedést fog vásárolni a svájci székhelyű csapatban, amely igy a 2009-ben véget érő BMW-időszak után ismét gyári csapattá alakul.
Az istálló jelenleg Alfa Romeo F1 Team néven működik, de csak egy kereskedelmi megállapodás részeként; az olasz márka gyári szinten nincs jelen a Forma-1-ben. A brit lap úgy tudja, az Audi több csapattal is megvizsgálta az kooperáció lehetőséget, többek között a McLarennel és a Williamsszel, mielőtt megállapodtak volna a Sauberrel.
Az együttműködés keretében a motorok az Audi neuburgi központjában készülnek majd, miközben a kasztnit a Sauber Hinwilben található bázisán építik, ahol egy modern szélcsatorna is működik.
"Ha megnézzük, milyen komoly technológiai előrelépéseket tesz a bajnokság 2026-ig a fenntarthatóság felé, akkor kijelenthetjük, ez már egy új Forma-1. Az F1 átalakul, és az Audi aktívan részt kíván venni ebben az utazásban. A forma-1-es program és az Audi AG Technikai Osztálya közti szoros kapcsolat jó együttműködési lehetőségeket kínál" - fogalmazott Oliver Hoffmann, az Audi Technikai Osztályának igazgatósági tagja.

Az Audi beszáll a Forma-1-be.

Fotó: Audi Motorsport

A fent említett komoly változások között szerepel, hogy az jövő F1-es autóiban még nagyobb szerepet kap majd az elektromos hajtás, amely közel olyan teljesítményre lesz képes (400 kW, 544 LE), mint a belső égésű motor. Emellett az F1 elkötelezte magát egy 100%-ig megújuló forrásból származó üzemanyag kifejlesztése és használata mellett, melyet többek között a levegő széndioxid tartalmának megkötésével állítanak majd elő.
Ami az F1 rajongóinak nyereség, az sportkocsiversenyzés szerelmesei számára fájdalmas veszteség. A kiadott sajtóanyagban az Audi azt is bejelentette, hogy a korábbi "felfüggesztés" után hivatalosan is megszünteti az LMDh-projektjét, mivel minden erőforrásukat a Forma-1-re irányítják. A Dakar-program viszont egyelőre folytatódik, és 2023 januárjában már a győzelmet tűzték ki célul.
„A motorsport alapvető alkotóeleme az Audi márka génjeinek. A Forma-1 egyszerre egy globális színpad és egy nagy kihívást jelentő fejlesztési laboratórium a márkánk számára. A nagy teljesítmény és az erős ellenfelek jelenléte mindig táptalaj az innovációnak és a technológia-átvitelnek. Az új szabályok érkezésével elérkezett számunkra a megfelelő pillanat, hiszen a Forma-1 és az Audi ugyanazokat a fenntarthatósági célokat tűzte ki maga elé” – mondta Markus Duesmann, az Audi AG igazgatótanácsának elnöke.
Az Audi soha korábban nem indult még az F1-ben, viszont a motorsport szinte minden más területén nyert már. Az utóbbi időszakban elsősorban a hosszútávú- és a GT-versenyzésben voltak jelen, de korábban a túraautózásban és a raliban is csúcsra jutottak. Az F1-es indulás kapcsán összaállítottak egy videót, hogy szerintük miért állnak készen a motorsport csúcskategóriájára.

Az Audi készen áll a Forma-1-re

Forma 1
Itt a lista: ezeken a helyszíneken rendeznek jövőre sprintfutamot az F1-ben
07/12/2022 - 12:43
Forma 1
Sebastian Vettel életműdíjat kapott
05/12/2022 - 13:15