Az Alpine dupla dobogója 30 millió dollárt érhet az év végén
Publikálva 05/11/2024 - 16:36 GMT+1
Az Alpine a leggyengébb autóval kezdte az idei forma-1-es szezont. Azóta rengeteg átszervezés történt a csapaton belül, a változások pedig lassan, de biztosan meghozták a pozitív eredményeket. A fejlesztések egyértelműen jól sikerültek, most Brazíliában pedig a szerencse is melléjük állt, amivel egy 2. és egy 3. helyet szereztek, ezzel pedig a konstruktőrök között a 6. helyre léptek előre.
Ocon és Gasly - Fotó: Gongora/NurPhoto/AFP
Fotó: AFP
Az idei Brazil Nagydíj nem csak Max Verstappen zseniális felzárkózásáról és győzelméről marad emlékezetes, hanem az Alpine kettős dobogójáról is. Esteban Ocon 2. lett, Pierre Gasly pedig 3. Ocon már a vasárnapi, esős időmérőn is remekelt, így a 4. helyről indulhatott, de Gaslynak komolyat kellett zárkóznia.
Végül a szerencse is melléjük állt, így kifizetődött a kockázat, amit azzal vállaltak, hogy sokáig nem jöttek ki kereket cserélni. Verstappennel együtt ők is nyertek egy „ingyen” cserét, amikor piros zászlóval megszakították a versenyt Franco Colapinto balesete után. Ocon ekkor még vezette a versenyt, de a következő biztonsági autós fázist követő újraindítás után a világbajnoki címvédő ellen nem volt esélye.
Ennek ellenére a francia csapat egyáltalán nem szomorkodott amiatt, hogy nem sikerült megnyerniük a futamot, számukra ez az eredmény is elképesztő siker. Az idei évet borzalmasan kezdték, ráadásul a két francia pilótájuk legendásan nincs jóban, aminek a pályán is voltak jelei. Most viszont példásan, igazi csapattagként, együtt ünnepelték a remek eredményt.
Az Alpine a futam előtt a konstruktőrök között a 9. helyen állt, de a most megszerzett 33 ponttal 3 helyet léptek előre, a Haast és az RB-t megelőzve. Ez az év végén 30 millió dolláros különbséget jelenthet a megszerzett pénzjutalomban. Most a csapat új vezetője, Oliver Oakes értékelte a hétvégét.
„Ez egészen elképesztően jó eredmény az egész csapat számára. A csapattagok Enstone-ban és Viry-ben is keményen dolgoznak, megérdemelték ezt. Kevesen számítottunk erre az elmúlt éveket követően, de még az idei szezon elején se.
Ezzel sokat javult a hangulatunk és a magabiztosságunk. A nyári kötelező leállások után kezdhettem el a munkát és már akkor nagyon vártuk Austint. Nem igazán tudhattuk, hogy mit várhatunk, hiszen nagyon nehéz év közben fejleszteni az autó.
A fejlesztések viszont jól működtek, sokat javultunk, utána Mexikóban sikerült a pontszerzés is. Most pedig minden összejött, ennél jobbat nem is kívánhattunk volna.
Mindenkinek jár a dicséret, tudom, hogy ez mennyire sokat jelent mindenki számára az angol és a francia központunkban is. A pilóták egyáltalán nem hibáztak, pedig nagyon trükkösek voltak a körülmények. A stratégiai döntések is mind jól sültek el, jó napot zártunk.”
/origin-imgresizer.eurosport.com/2024/11/05/4058929-82316228-2560-1440.jpg)
Az Alpine csapat ünnepli a dupla dobogót - Fotó: Gongora/NurPhoto/AFP
Fotó: AFP
Gasly szintén nagyon boldogan nyilatkozott a futamot követően, kiemelte, hogy Oconnal – akivel nagyon nincsenek jóban – mennyire jól dolgoztak együtt, hogy a csapatot elindítsák felfelé.
Egy ilyen napon, mint a mai, pedig minden sikerült. Az autó nehezen volt kezelhető, egész évben küzdöttünk vele, de ma mindenki a legjobbját nyújtotta, így sikerült egy történelmi napot zárni. Nagyon büszke vagyok mindenkire a csapatban, nélkülük ez nem sikerülhetett volna.
Tegnap szárazon jó volt a tempónk, vasárnap az időmérőn viszont nem sikerült összehozni egy rendes kört, de végül 10 helyet tudtam előrelépni. Tudtuk, hogy ilyen körülmények között bármi megtörténhet, de egy dupla Alpine dobogóra talán kevesen fogadtak előre.”
Ocon – aki csapattársával együtt állt a kamerák elé – ugyanolyan boldogan mesélt az élményiről, mint Gasly.
„Elképesztő napunk volt. Nagyon nehéz évünk volt idén, jó érzés volt ma felvenni a versenyt a legjobbakkal. Régi mondás, hogy esőben eltűnnek az autók közti különbségek, ez ma is igaz volt.
Nagyon jó érzés a dobogón állni, a brazil drukkerek zseniális hangulatot teremtettek egész hétvégén. Nem tudom eléggé megköszönni a támogatást, amit kaptam.
Az autó lassú volt a száraz pályán, reggel nagyon megkönnyebbülés volt, amikor láttam, hogy esős lesz a nap. Szeretem ezt a pályát, ha vizes, ma egészen különleges versenyt zártunk.”
Forrás: motorsport.com
Kapcsolódó témák
Hirdetés
Hirdetés