Népszerű sportok
Még több sport
Összes megjelenítése

Öt forduló alatt négy dobogó: Alonso elégedett a szezonkezdettel, de már most többet akar

Németh Dániel

Publikálva 09/05/2023 - 18:00 GMT+2

Fernando Alonso kiválóan döntött, amikor az Alpine-t hátrahagyva az Aston Martinhoz szerződött. Az egykori Force India romjain felépített csapat idén remek autót rakott össze, és a Red Bull mögött egyértelműen második számú erővé lépett elő. Alonso az ötből négy hétvége során ott volt a dobogón, és ígéri: ha lesz megingás a Red Bull részéről, ő lesben fog állni, és lecsap a lehetőségre.

Bemutatta 2023-as autóját az Aston Martin

Baku után helyreállt a 2023-as erősorrend, ismét az Aston Martin volt a második erő.
Kevés pillanat volt Fernando Alonso pályafutásában, amikor az ő szempontjából jól sült el egy átigazolás, ám az Alpine-Aston Martin váltás a legvadabb álmokat is felülmúlta. 2022-höz képest iszonyatosan sokat fejlődött az Aston Martin, amely nem csak a teljes középmezőnyt, de a Ferrarit és a Mercedest is átugrotta versenyképesség terén, Alonso pedig 41 évesen is úgy vezet, mint aki épp a fénykorát éli, Miamiban újfent dobogós volt, idén már negyedszerre.
Alonso a Ferraritól való viharos távozását követően közelébe sem került versenyképes autóknak, talán a 2020-as Alpine állt hozzá a legközelebb, amivel időnként egy-egy dobogót sikerült elcsípniük. Idén viszont gyakorlatilag minden versenyen ott van az élmezőnyben, még Azerbajdzsánban is közeledett Charles Leclerc-re, pedig a pálya karaktere papíron nem feküdt az Astonnak. Alonso elégedett a szezonkezdettel, Miamiban azonban azt is elismerte, szívesen lépne egy-két fokkal feljebb.
„Az év elején még csodálatos volt a dobogó. Most viszont, hogy már négyet is szereztem, nyilvánvalóan többet szeretnék, legalább egy második helyet. Ez a két Red Bull azonban megtörhetetlen, mindenhol szupergyorsak. Monacóban és talán Barcelonában lehet esélyünk” – mondta a kétszeres világbajnok, akinek Miamiban annyira unalmas futam jutott osztályrészül, hogy még a középmezőnyben kullogó csapattárs akcióját is volt ideje megnézni a kivetítőn.
„Egy kicsit magányos versenyem volt, sem az előttem haladó Red Bullokkal, sem a mögöttem haladókkal nem volt teendő. Talán egy kicsivel erősebb ellenfelekre számítottunk, de a Ferrarik rosszabbak voltak a vártnál. Sosem könnyű, de magányos futam volt. Elfogadjuk a dobogót, és aztán jön egy hármas hétvége Imolával, Monacóval és Barcelonával, remélhetőleg ezeken a futamokon is így folytatjuk.”
Alonso tisztában van a realitással, így nem számol azzal, hogy 2023-ban a világbajnoki címért küzdhet. Szerinte ezt a két Red Bull-versenyző lemeccseli házon belül, ugyanakkor arra ígéretet tett, nem ül ölbe tett kézzel, és ha valamelyik hétvégén úgy alakul, le fog csapni a kínálkozó esélyre. Ehhez persze az is kell, hogy a Ferrarit és a Mercedest maguk mögött tartsák, amihez nekik is megfelelő fejlesztésekre lesz szükségük.
picture

Fernando Alonso

Fotó: Getty Images

„Nyilvánvalóan szeretnénk egy fokkal feljebb lépni a dobogó második fokára, és egy napon megteremteni az esélyt a győzelemre. Most még ez nem történt meg, mivel a Red Bull jobb nálunk. Erősebbek, gyorsabbak, a megbízhatóság terén mindig is lenyűgözőek voltak, mindegyik autójukkal célba értek versenyről versenyre. De ha egy nap repedés keletkezne, megnyílna egy lehetőség, mindent meg kell tennünk annak érdekében, hogy abban a pozícióban legyünk, és ne kövessünk el hibákat.”
„Idén nehéz dolgunk lesz” – mondta a Red Bull elleni fejlesztési versenyről. „A különbség elég nagy, pedig szerintem a mostani volt a legerősebb tempónk a szezonban. Most voltunk talán a legközelebb hozzájuk Safety Car nélkül, mi is egészen gyorsak vagyunk. Szóval meglátjuk, hosszú a szezon. Egyes pályákon remélhetőleg közelebb leszünk, hozunk fejlesztéseket is, amelyek talán versenyképesebbé tesznek majd minket.”
De ha őszinte akarok lenni, az a fő célunk, hogy hátrafelé nézzünk, kézben tartsuk a konstruktőri bajnokságot a Mercedesszel és a Ferrarival szemben. Ami viszont a Red Bullt illeti: el kell fogadnunk, hogy mindenkinél jobb munkát végeztek, és nekünk is jobban kell dolgoznunk.
Noha Alonsótól kapott egy dicséretet az 1-es kanyarban bemutatott előzéséért, Lance Stroll hétvégéjében nem volt sok köszönet. Szombaton már a Q1-ben elvérzett, a futamon pedig csak hat pozíciót tudott javítani, és pont nélkül, a 12. helyen ért célba. „Ez nem a mi hétvégénk volt. Rossz volt az időmérőnk, ma pedig ennyire futotta. Ez kemény volt. Nagyon nehéz egy DRS-vonaton belül előzni” – fogalmazott Stroll.

Minden nap hírlevelet küldünk az olvasóinknak, amiben az előző nap legfontosabb sporthíreit, az elemzéseinket és persze sok más érdekességet is megmutatunk. Az Eurosport hírlevelére ezen a linken lehet feliratkozni.
Csatlakozz a több mint 3 millió felhasználóhoz az appunkon
Legyenek mindig kéznél a legfrissebb sporthírek, eredmények, élő közvetítések
Letöltés
Kapcsolódó témák
Cikk megosztása
Hirdetés
Hirdetés