Népszerű sportok
Még több sport
Összes megjelenítése

Már a Ferrari üldözi a Red Bullt, ütközéssel ért véget Schumacher legjobb versenye

Németh Dániel

Frissítve 09/05/2022 - 17:02 GMT+2

Imola után Miamiban is a Red Bullról szólt a vasárnap, amely hosszabb távon jobban bánt a gumikkal, mint a Ferrari. Charles Leclerc ugyan a végén támadhatta a győzelemért Max Verstappent, ez elsősorban a Safety Carnak volt köszönhető, a monacói el is ismerte, hogy javulniuk kell.

Max Verstappen ismét erőből ment el Charles Leclerc mellett

Fotó: Getty Images

Max Verstappen ezen a hétvégén verhetetlen volt.
Rosszul indult a Miami Nagydíj Max Verstappen és a Red Bull számára, hiszen az első napon számos probléma hátráltatta a világbajnokot. Mindez a hétvége további részében már nem érződött, főleg a versenykörülmények között, a gumikkal kíméletesebben bánó Red Bull verhetetlen volt a Ferrari számára. A futam azonban nem csak a vb-címért folytatott küzdelemről szólt, érdekes élményeken van túl a Mercedes, Mick Schumacher pedig közel járt a pontszerzéshez, de a vége megint nem sikerült jól.

Már a Red Bullnál az előny

Az idény legelején egyértelműen a Ferrari volt az első számú erő, Imolában és Miamiban – két, egymástól nagyon eltérő pályán – azonban fordult a kocka. Gumikezelés terén hatalmas lépést tett előre a Red Bull, mindkét helyszínen kíméletesebben bánt a gumikkal a Ferrarinál, ez pedig jelentős fordulat az első három futamhoz képest. Charles Leclerc a versenyt követően nem kertelt, elismerte, hogy a Red Bull jelen pillanatban erősebbnek tűnik.
„Hosszú lesz ez a bajnokság. Úgy tűnik, hogy egymást követően két hétvégén előnyben voltak, különösen a versenytempó terén, és ezt olyan gyorsan vissza kell szereznünk, amennyire csak lehetséges” – magyarázta a monacói. „Egy kicsit szenvedtünk a közepes gumikon, különösen az első szakaszban, amelyben meg is előztek minket. Onnantól nehéz versenyünk volt. A kemény keveréken versenyképesebbek voltunk, azt gondoltuk, megelőzhetjük Maxot, de ma náluk volt a tempóelőny.”
Az már Dzsiddában (bizonyos részben Bahreinben) kiderült, hogy a Ferrari nem engedheti másodpercen belülre a Red Bullt, az egyenesekben ugyanis hatalmas előnyük van Verstappenéknek. Védekezni csak abban az esetben tud a Ferrari, amennyiben jobban bánik a gumikkal, és a kanyargósabb, technikásabb szektorokban le tudja szakítani a Red Bullt. Ez Imolában és Miamiban sem sikerült, pedig Leclerc mindkét versenyen vezetett legalább pár kör erejéig.
picture

Charles Leclerc (Ferrari), Max Verstappen (Red Bull)

Fotó: Getty Images

A fejlesztési versenyben tehát a Red Bull előnybe került, a Ferrari azonban inkább csak apróbb módosításokat vetett be, leginkább a pálya igényeihez igazodva, az első nagyobb csomagot pedig a tervek szerint Barcelonában veti be. Papíron a soron következő két helyszín (Barcelona és Monaco) inkább a Ferrarinak kedvezhet, de a Spanyol Nagydíjon a gumikímélés kulcsfontosságú lesz, ezen a téren tehát mindenképpen javulnia kell az olasz csapatnak.

Fellángolás volt a Mercedesnél, a visszatérés elmaradt

A pénteki szabadedzéseken nagyon biztató volt az újításokkal érkező Mercedes tempója, ám ez szombatra szinte teljesen eltűnt, és elsősorban annál a George Russellnél, aki kiválóan kezdett Miamiban. Ezúttal az időmérőn Lewis Hamilton nyerte a házi csatát, a hétszeres világbajnok a hatodik helyen zárt, míg 24 éves csapattársa a Q2-ben búcsúzott, és a 12. helyről rajtolhatott. Ehhez képest az ötödik-hatodik hellyel elégedett lehet a Mercedes, főleg Russell, aki ismét Hamilton előtt zárt.
„Sajnos ugyanott tartunk sebesség tekintetében, mint ahol az első futamon is voltunk. Egyáltalán nem fejlődtünk az azóta eltelt öt versenyen, de reménykedem, próbálkoznunk kell, és persze keményen dolgozunk” mondta Hamilton, aki a középmezőnybeli csatározásra is kitért. „Ez is versenyzés, csak a perspektíva változik meg, máshogy tekintesz rá. Próbálkozol, mennél előre, de elég nehéz, amikor nem sikerül. Ez van, de ez is egy tapasztalat, az biztos.”
Toto Wolff mindenesetre még mindig hisz a koncepciójukban. „Megvan a potenciál az autóban, gyors, csak épp nem értjük, hogyan hozhatjuk ki belőle a potenciált. Nagyon nehéz vezetni, hol a megfelelő tartományba kerül, hol nem – többnyire nem –, az adatok boncolgatása pedig elég fájdalmas folyamat. Időnként nem azt mutatják az adatok, amit a versenyzőink mondanak, és egy olyan autóban találják magukat, amit nem jó, kényelmes vagy épp kiszámítható vezetni.”

Nincs meg Schumacher első pontja

Ez lehetett volna az a hétvége, amely elhozza az áttörést Schumachernek, ám végül egy ütközés és a 15. hely lett a vége. Pedig a német ezúttal az időmérőn (bár a Q2-t elszúrta) és a futamon is gyorsabb volt Kevin Magnussennél, és minden esélye megvolt arra, hogy pontszerző helyen végezzen. Nem volt könnyű dolga, hiszen Esteban Ocon frissebb és lágyabb gumikon érkezett hátulról, de sikerült visszavernie a francia támadásait, míg nem a célegyenes végén összeütközött Sebastian Vettellel.
Elsőre úgy tűnt, Schumacher nézte el a féktávot és öklelte fel a hétszeres világbajnokot, a versenyfelügyelők azonban versenybalesetnek ítélték meg, és senkinek sem osztottak ki büntetést emiatt. Utólag nem is hibáztatták a másikat, Vettel elismerte, hogy nem számított Schumacher érkezésére és későn vette észre honfitársát, míg a Haas versenyzője azt mondta, próbált helyet hagyni maga mellett, ezért nem vett túl mély féktávot.
Ha nem is lehet egyértelműen ráhúzni a vizes lepedőt, Schumacher biztosan nem ártatlan, ráadásul ezzel a húzással értékes pontokat dobott el a csapattól. Bár ezt akkor még nem tudhatta, de akár az is beleférhetett volna, hogy Vettel mellett Ocon is megelőzze, az utólag kiszabott büntetések miatt a 10. pozícióban zárta volna a versenyt. Vélhetően előbb-utóbb meglesz az a pont a fiatal németnek, már csak az a kérdés, elég gyorsan-e ahhoz, hogy azzal az ülését is megtartsa.

Miami látványos volt, a verseny viszont unalmas

Nagyon várták a Miami Nagydíjat, ám az első hétvége messze volt a tökéletestől. Gondok voltak az aszfalttal, amit több helyen foltozni kellett, a 14-es kanyar utáni betonfalat többen veszélyesnek tartották, és összességében a vasárnapi futam is felejthető lett. Némi izgalmat a Safety Car hozott a versenybe, amely a végén eltüntette a különbségeket, és legalább néhány körön keresztül üldözhette egymást Verstappen és Leclerc.
A pálya tele van látványos elemekkel, medencékkel, ideiglenes strandokkal, egy stadionszerű szakasszal, valamint a sokat emlegetett műkikötővel, ám épp a lényeg hiányzik belőle ahhoz, hogy egy igazán jó helyszín legyen. Kevés olyan pontja van a pályának, ahol érdemes egyáltalán az előzésen gondolkozni, ráadásul a lehetőségeket tovább csökkentette, hogy a versenyzők elmondása szerint az ideális ívről letérve szinte minden tapadás megszűnt.
Mindez természetesen nem azt jelenti, hogy a helyzet menthetetlen, és a pilóták visszajelzései segítségével lehet még ebből egy sokkal jobb helyszín is, ehhez akár az is elegendő lehet, ha a következő évre megoldják az aszfalttal kapcsolatos problémákat. A fesztiválhangulat mindenesetre adott volt, érthető, hogy miért ragaszkodott a Liberty ahhoz, hogy legyen egy verseny Miamiban és Las Vegasban.

Minden nap hírlevelet küldünk az olvasóinknak, amiben az előző nap legfontosabb sporthíreit, az elemzéseinket és persze sok más érdekességet is megmutatunk. Az Eurosport hírlevelére ezen a linken lehet feliratkozni.
Csatlakozz a több mint 3 millió felhasználóhoz az appunkon
Legyenek mindig kéznél a legfrissebb sporthírek, eredmények, élő közvetítések
Letöltés
Kapcsolódó témák
Cikk megosztása
Hirdetés
Hirdetés