Népszerű sportok
Még több sport
Összes megjelenítése

Leclerc 2029-ig szóló megaszerződést kaphat a Ferraritól, Sainz jövője még bizonytalan

Németh Dániel

Frissítve 04/12/2023 - 14:02 GMT+1

Charles Leclerc 2029-ig szóló szerződést írt alá a Ferrarival – állítja a La Gazzetta dello Sport. Az olasz lap szerint a monacói kontraktusában teljesítményhez kötött záradékok is szerepelnek, melynek értelmében 2027-ben kiléphetnek a megállapodásból. Carlos Sainz jövője viszont még kérdéses, a Ferrari ugyanis rövidebb szerződést kínál, mint amit a spanyol szeretne.

Charles Leclerc és Carlos Sainz - Fotó: Alex Bierens de Haan

Fotó: AFP

Hiába voltak olyan pletykák, miszerint Charles Leclerc távozhat a Ferraritól, a monacói hosszú távra elkötelezte magát a csapat mellett.

Valószínűleg a Forma-1 gyorsan változó természetéből fakad, hogy más sportágakkal összevetve lényegesen rövidebb szerződések jellemzőek. Sosem lehet előre kiszámítani, melyik csapat talál bele leginkább a fejlesztésekbe, kik kerülnek akár teljesen váratlanul a mezőny elejére, vagy épp fordított előjellel, a közepébe. Arról nem is beszélve, hogy a szabályok szinte folyamatosan változnak, bizonyos időközönként drasztikusan, újra és újra lehetőséget kínálva a felzárkózóknak.
Vagyis az F1-ben sokkal nagyobb kockázat rejlik abban, hogy aláírjanak egy ötéves megállapodást, mintha mondjuk egy focistát keresne meg hasonló ajánlattal a Real Madrid. Ez a trend azonban az F1-ben is fordulni látszik: Max Verstappen tavaly decemberben 2028-ig kötelezte el magát a Red Bull mellett, és a La Gazzetta dello Sport szerint Charles Leclerc is ötéves kontraktust kap a Ferraritól, melynek értelmében 2029-ig maradhat az istálló versenyzője.
A ma ismert erőviszonyok alapján Verstappen döntését könnyebb megérteni, hiszen a háromszoros világbajnok holland 2022 óta a mezőny legjobb autóját vezetheti, a mostani szezonban a 22 futamból 19-et megnyert, és az általa megszerzett pontok a konstruktőri bajnokságban is elegendőek lettek volna az első helyhez. Leclerc sorsa távolról sem volt ennyire kecsegtető a Ferrarinál, amely 2007 óta nem adott egyéni világbajnokot a sportágnak, és minden téren a legnagyobb riválisok mögött jár.
picture

Charles Leclerc második hellyel zárta a 2023-as szezont

Fotó: Getty Images

A leghosszabb ferraris szerződés

Leclerc tudja, mire vállalkozik, 2019-ben ugyanis aláírt már egy hasonló szerződést a Ferrarival. A helyzet annyiban azonban más, hogy akkor inkább a csapat előlegezte meg a bizalmat az ígéretes tehetség felé, míg most a már topversenyzőként számon tartott Leclerc-nek kell bíznia abban, hogy visszakerül a Ferrari a győztesek közé. Ahogyan a The-Race írta az elemzésében: most a Ferrarinak nagyobb szüksége van Leclerc-re, mint Leclerc-nek a Ferrarira.
A versenyző Ferrarihoz való kötődését ismerve a szerződéshosszabbítás ténye egyáltalán nem meglepő, a hossza viszont egyértelműen az – ez ugyanis nagyobb elköteleződés, mint ami feltétlenül szükséges lett volna. Leclerc megtehette volna, hogy csak 2026-ig ír alá, amikor már látja, fejlődött-e a csapat a mostani szabályrendszerben, illetve mennyire talált bele az újba, tud-e olyan autót építeni a Ferrari, amellyel a világbajnoki címért harcolhat.
A Gazzetta szerint erre az eshetőségre is gondoltak, és a kontraktusra inkább 3+2 éves hosszabbításként kell hivatkozni, 2027 végén ugyanis dönthet úgy a pilóta, hogy kilép a szerződéséből, ha a csapat nem teljesít bizonyos feltételeket.
Leclerc bizalma könnyen lehet, hogy nem is annyira a csapatnak szól, mint Frédéric Vasseurnek, aki idén vette át a gyeplőt Mattia Binottótól. Binotto és Leclerc kapcsolata sokak szerint menthetetlen volt, a pilóta bizalma teljesen megingott a csapatvezetőben néhány megkérdőjelezhető döntés és annak kommunikációja miatt. Vasseur ellenben egy olyan vezető, aki többször fontos szerepet játszott Leclerc karrierjében, és a 2023-as szezonban is bizonyította a rátermettségét.
picture

Frederic Vasseur és Charles Leclerc

Fotó: Getty Images

A csapat kevesebb stratégiai hibát követett el, mint a korábbi években, ráadásul a fejlesztésekkel is megfelelő irányba indult el – utóbbi ráadásul kifejezetten jót tett Leclerc teljesítményének. A Japánban bevetett módosításoknak köszönhetően kiszámíthatóbbá vált az autó viselkedése, ami lehetővé tette, hogy a monacói a saját stílusának megfelelő beállításokat használjon, Las Vegasban több szerencsével (vagy kevesebb balszerencsével) akár a győzelemért is harcolhatott volna.

A másik kérdést nyitva hagyná a Ferrari

Szintén a Gazzetta írt arról, hogy a Ferrari Carlos Sainznak is meghosszabbítaná a 2024-ig szóló szerződését, ám a részletekről még nem sikerült megállapodniuk. Míg a pilóta legalább kettő évet szeretne pluszban, a Ferrari csak egyéves hosszabbítást ajánlott, hogy nagyobb mozgástere legyen a 2025-ös pilótapiacon. A lap úgy tudja, az olaszok sem zárkóznak el attól, hogy két topversenyzővel álljanak ki, és Leclerc mellé Lando Norrist is megszerezzék.
Sainz esetében a Ferrarin kívül a Gazzetta szerint három lehetőség jöhet szóba: a McLarenhez való visszatérés, a Red Bull második ülése, amennyiben Sergio Pérez távozik, illetve az Audi, amely hivatalosan 2026-ban csatlakozik a mezőnyhöz. Utóbbival kapcsolatban már többször szóba hozták a spanyol versenyzőt, ráadásul részben ismerős környezetben dolgozhatna, ugyanis az az Andreas Seidl irányítja a projektet, aki a McLarennél a főnöke volt.
Forrás: Gazzetta

Csatlakozz az Eurosport magyar nyelvű Viber-csatornájához a legfrissebb sporthírekért, a legmenőbb videókért, játékokért és érdekességekért!
Csatlakozz a több mint 3 millió felhasználóhoz az appunkon
Legyenek mindig kéznél a legfrissebb sporthírek, eredmények, élő közvetítések
Letöltés
Kapcsolódó témák
Cikk megosztása
Hirdetés
Hirdetés