Fordul a kocka a McLarennél? – Mostanáig Norris gyorsabb volt Piastrinál, idén viszont nem találja a helyét az autóban

Oscar Piastri karrierje egyik legerősebb hétvégéjét rakta össze Bahreinben, amelynek egy magabiztos győzelem lett a jutalma. A garázs másik oldalán, bár Lando Norris végül a dobogón zárt, kevésbé volt felhőtlen az öröm, a britnek az időmérő és a verseny sem sikerült tökéletesre. Norris szerint mindez annak köszönhető elsősorban, hogy még nem tudja, hogyan hozhatja ki a maximumot a McLarenből.

Oscar Piastri és Lando Norris a dobogón Bahreinben - Ayman Yaqoob

Fotó: AFP

Mindent elárult a bahreini versenyről, hogy az élő közvetítésben csak kis kockán mutatták, ahogyan Oscar Piastri átszelte a célvonalat és megnyerte a nagydíjat.
Az akció egész hétvégén az ausztrál mögött zajlott: miután az időmérőn magabiztosan behúzta a pole-t, vasárnap is tökéletesen kézben tartotta a futamot, és úgy vert 15 másodpercet a másodikként célba érő George Russellre, hogy a Safety Car miatt eltűntek a verseny első felében kiautózott különbségek.
"Tavalyról a bakui sikere rendkívüli volt"mondta Andrea Stella csapatfőnök. "Leclerc ugyanis minden egyes körben támadta. Mégis azt mondom, hogy ez volt a legmasszívabb versenye. Nem tétovázott, nem hibázott, kihasználta a lehetőségeket. Bakuban folyamatosan nyomás alatt volt, most inkább a különbségek menedzselésére kellett figyelnie."
Piastri tavaly még egy körön és gumikezelésben is elmaradt Lando Norristól a legtöbb helyszínen, idén azonban nincs ekkora különbség a két versenyző között. Ausztráliában és Japánban a brit volt gyorsabb, Kínában és Bahreinben viszont az ausztrál, a világbajnoki pontversenyben pedig csupán három pont a különbség Norris javára négy futam után.
A helyzet talán abból is adódik, hogy a 2025-ös McLaren, bár rendkívül gyors, mindkét versenyző szerint nehezen vezethető, amelyhez úgy tűnik, egyelőre Piastrinak sikerült jobban alkalmazkodnia. Bahreinben legalábbis egyértelműen ez volt a helyzet.
"Elég jól éreztem magam az autóban"nyilatkozta idei második futamgyőzelme után Piastri. "Voltak trükkösebb időszakok, de a verseny nagyobb részében eléggé elégedett voltam az autóval. Nyilván nagy a tempó benne. Az előszezonbeli tesztek óta tudjuk, mit kell javítanunk, de szerintem nagyszerű munkát végeztünk, és jól éreztem magam benne, különösen ezen a hétvégén."
Miközben Piastrinak tökéletes hétvégéje volt, Norris ezúttal megszenvedett a McLarennel, és sem az időmérőn, sem a versenyen nem tudta kihasználni a benne rejlő potenciált. A kvalifikációt csak a hatodik helyen zárta, és hiába rajtolt egy sorral előrébb Kimi Antonelli büntetése miatt, majd előzött kettőt a rajtot követően, elkövetett egy buta és ritka hibát.
Mivel rossz pozícióból rajtolt, öt másodperces büntetést kapott, ami az első és a második stintjét is meghatározta.
"Elégedett voltam az első körömmel, agresszív voltam és támadtam, és erre volt szükségem, de megkaptam a büntetést, és minden rosszabb lett. Korábban kellett kiállnom, utána keményebben nyomtam, hogy ledolgozzam az öt másodpercet. Sikerült felkapaszkodnom, de így öregebbek voltak a gumijaim, aminek szintén megfizettem az árát."
Minden egyes jó lépésemre jutott kettő rossz is. Folyamatosan megakadályoztam, hogy úgy haladjak előre, ahogyan kellett volna.
Norrisnak a biztonsági autós fázis visszahozta az esélyt, a gumihátrányból ugyanis hirtelenjében gumielőnye lett. Russell az utolsó etapra lágy, Leclerc pedig kemény gumit kapott, míg a britnek volt még egy friss szett közepese, ennek ellenére nagyon nehezen rágta át magát a monacóin, és nem maradt elég ideje a honfitársa becserkészésére.
Figyelembe véve, mennyi problémája volt, a harmadik hely nem rossz eredmény, de tisztában van azzal, hogy többre van szükség, ha világbajnoki címben gondolkozik. Egyelőre úgy érzi, nem csiszolódott össze kellően az idei McLarennel, ezért nem autózza ki azt, ami benne van a csomagban, de azt is elismerte, Bahreinben azért zárt a dobogón a hibák ellenére, mert az autó alapvetően gyors.
"Sportolóként, versenyzőként egyszerűen tudod, mikor áll össze minden. Amikor magabiztos vagy, amikor jól érzed magad. Bízom magamban, mindenem megvan, amire szükségem van. Nincsenek kétségeim afelől, hogy elég jó vagyok. De nincs meg az összhang köztem és az autó között. Nem tudok olyan köröket menni, mint tavaly."
Tavaly minden egyes kanyarban pontosan tudtam, hogyan reagál az autó, mi történik majd. Úgy éreztem, hogy uralom az autót.
"Az idei érzéseim nem is különbözhetnének jobban ettől. Még Ausztráliában sem voltam komfortos az autóban, nem voltam magabiztos, pedig ott én nyertem. Az autó fantasztikus volt, és sokszor kisegített. A közelében sem vagyok a képességeimnek, amit fáj kimondani. Sok időt töltöttem azzal, hogy mindent átnézzek, hátha megértem, mivel küszködök, és mi nem áll össze."
"Ez elég összetett dolog. Nem kételkedek magamban, még ha néha ez is jön le. Egyszerűen csak nincs meg az összhang valamiért. Nem vagyok komfortos az autóban ülve. A képességeimben bízom, de az önbizalom nincs meg. Ha pedig az autóban ülve nincs meg az az érzés, hogy tudod, hol vannak a határok, mit kell csinálni a lassú és a gyors kanyarokban, akkor soha nem leszel olyan gyors, amennyire kellene — különösen, ha a világ legjobbjaival harcolsz."
Nagyon korai lenne még temetni Norris világbajnoki esélyeit – főleg, hogy a bahreini kálváriája ellenére vezeti a bajnokságot – de nincs sok ideje összebarátkozni az autóval. Amennyiben tartósnak bizonyul a probléma, az a házon belüli csatát Piastri felé billentheti el, ráadásul arra sincs garancia, hogy végig megmarad a McLaren fölénye.
Azt pedig tavaly is láttuk, mennyit ér, ha egy versenyző szinte minden lehetőségét győzelemre tudja váltani.  
Csatlakozz a több mint 3 millió felhasználóhoz az appunkon
Legyenek mindig kéznél a legfrissebb sporthírek, eredmények, élő közvetítések
Letöltés
Cikk megosztása
Kapcsolódó mérkőzések
Hirdetés
Hirdetés