Népszerű sportok
Még több sport
Összes megjelenítése

Hiába az erős kezdés, a Ferrari még nem tartja magát favoritnak

Németh Dániel

Frissítve 22/03/2022 - 21:40 GMT+1

Mattia Binotto a kiváló kezdés ellenére sem meri kijelenteni, hogy a Ferrari rendelkezik a legjobb autóval. Szerinte nagyon jó teljesítményt láthattunk a Red Bulltól is, amely a tempó tekintetében tartotta a lépést az olaszokkal, és csak a műszaki hibák miatt nullázott. A két pilóta viszont egészen nyíltan beszélt arról, hogy idén ott vannak a harcban.

Ferrari - fotó: Ozan Kose

Fotó: AFP

Bahreinben nagyon meggyőző volt az olaszok tempója, de a csapatfőnök szerint csak négy-öt futam után derül ki, valóban van-e esélyük a vb-győzelemre.
Álomszerűen indult a 2022-es Forma–1-es szezon a Ferrari számára: Charles Leclerc gyakorlatilag rajt-cél győzelmet aratott, megfutotta a verseny leggyorsabb körét, Carlos Sainz pedig a Red Bull műszaki hibáját kihasználva másodikként zárt. Legutóbb 2018-ban fordult elő, hogy a Ferrari az egyéni és a konstruktőri világbajnokságot egyaránt vezette, és évek óta nem tűnt ennyire erősnek az általuk összerakott csomag.
A biztató kezdés ellenére a Ferrari egyelőre óvatosan értékeli a világbajnoki esélyeket. „Szerintem a többiek nagyon, nagyon erősek” – mondta Mattia Binotto csapatfőnök a The-Race-nek. „Nagyon erősnek bizonyultak az időmérőn, csak apróságok döntöttek. Jól alakulhatott volna a versenyük is, de volt valamilyen megbízhatósági problémájuk, ezen kívül amennyire a rádiózást hallottuk, valami nem volt rendben az autójukkal. Máskülönben gyorsak lettek volna.”
„Ha megnézzük Max első menetét a használt gumikon, képes volt tartani Charles tempóját. Nem szabad megfeledkeznünk arról, hogy egy világbajnokról beszélünk, még mindig ők az esélyesek. Mi annyit tehetünk, hogy megpróbáljuk a legjobbunkat nyújtani. Dzsiddában már egy hét múlva egészen más kép rajzolódhat ki, szóval szerintem legalább négy-öt versenyre szükség van az értékeléshez. Hogy a kérdésre is válaszoljak: várnék ezzel négy-öt versenyt.”
Binotto azt is elmagyarázta, miért nem reagáltak egyből a Red Bull harmadik kiállására Leclerc-rel. „Azért nem fedtük le, mert azt láttuk, hogy elég előnyünk van a pozíció bebiztosítására. Remekül kezelte a gumikat, jól működött a közepes keverék. Úgy gondoltuk, hogy az extra kiállás extra kockázatot hordozna magában. Meg fogjuk beszélni a csapattal, hogy ez volt-e a helyes döntés vagy sem. De kényelmesen vezettünk, ezért a maradás mellett döntöttünk.”

Leclerc az eszét is használta

Bahreinben megvolt az első csörte két olyan versenyző között, akikről már az idény előtt azt gondolták, harcban lehetnek a világbajnoki címért. Bár Leclerc tempója összességében erősebb volt, mint Verstappené, a holland az első kiállásnál az elévágással ledolgozta a hátrány nagy részét, utána pedig körökön keresztül csatáztak egymással. Verstappen rendre a célegyenes végén támadott, és háromszor is megelőzte a ferrarist, ám a monacóinak ez a forgatókönyv tökéletesen megfelelt.
„Ami az első három előzést illeti, tudtam, hogy meg fogja próbálni, nem lepett meg. Számítottam rá, ami azt illeti, ezt is akartam. Tudtam, hogy ha ott nem előz meg, akkor megteszi a négyes kanyar felé menet a DRS-sel. Ezért az egyes kanyar felé menet szándékosan korán fékeztem, épp a DRS érzékelési zóna előtt, hogy a négyes felé menet én nyithassam, és visszaelőzhessem. Mindig működött” – árulta el Leclerc.
„Az egyik előzéssel sikerült meglepnie, annál, amelyiknél végül elfékezte, az egy kicsit kései manőver volt. Számomra azonban ez nem jelent problémát. Szeretem ezt a típusú versenyzést. Ahogyan azt Max esetében már sokszor láthattunk, ő keményen versenyez. Ugyanakkor én is agresszív pilóta vagyok, amikor másokkal kell csatázni. Élvezem, ha keményen, de még szabályos módon csatázunk. Szóval nem gondolnám, hogy bármi gond lett volna az előzésekkel.”

A kellemes problémák

Habár Bahreinben Carlos Sainz az időmérőn és a versenyen is elmaradt a csapattárs tempójától, őt sem szabad leírni, többször bizonyította már, hogy a leggyorsabb versenyzőkkel is felveszi a kesztyűt. Amennyiben a Ferrari formája kitart az idény során, a spanyol pilóta ugyanúgy a vb-esélyesek közé tartozik, akár az is előfordulhat, hogy házon belül dől el a cím sorsa. Mindez azonban a versenyzők szerint inkább pozitív fejlemény, mintsem olyasmi, ami miatt aggódni kellene.
picture

Carlos Sainz és Charles Leclerc

Fotó: Getty Images

Ez egy nagyszerű probléma – mondta Sainz. Nagyszerű hír a Ferrari számára és számunkra is, mert a Ferrarinak ide kell tartoznia, és ez az, ahova Charles és jómagam el akartunk jutni a karrierünk során: hogy világbajnoki címért harcolhassunk.
„A versenyt megelőzően együtt dolgoztunk Charles-lal, és az egyik legelső dolog, amit egymásnak mondtunk az volt, mennyire jó érzés, hogy az első és a harmadik helyről indulhatunk, és végre valami nagyobb célért harcolhatunk együtt. Ez volt az a pillanat, amikor rájöttünk, hogy az idén benne vagyunk a küzdelemben. Nagyszerű pillanat volt, hogy picit átgondoljuk a helyzetet, és ráébredjünk arra, mennyivel szerencsésebbek vagyunk az előző évhez képest.”
Hasonlóan vélekedett Leclerc is. „Szerintem ez egy nagyon jó probléma. Úgy jöttünk erre a szezonra, hogy biztosak voltunk benne, jobb helyzetben vagyunk, mint az előző két évben, de nem igazán tudtuk, hogy pontosan hol tartunk. Most, hogy már látjuk, hogy ott vagyunk a világbajnoki címért küzdők között, az valami egészen csodálatos. Mindketten nagyon boldogok vagyunk, hogy az autóban benne van a győzelem. És mi harcolni is fogunk érte, ez egészen biztos.”

Minden nap hírlevelet küldünk az olvasóinknak, amiben az előző nap legfontosabb sporthíreit, az elemzéseinket és persze sok más érdekességet is megmutatunk. Az Eurosport hírlevelére ezen a linken lehet feliratkozni.
Csatlakozz a több mint 3 millió felhasználóhoz az appunkon
Legyenek mindig kéznél a legfrissebb sporthírek, eredmények, élő közvetítések
Letöltés
Kapcsolódó témák
Cikk megosztása
Hirdetés
Hirdetés