Népszerű sportok
Még több sport
Összes megjelenítése

Dupla nulla Bahreinben: Problémák tömkelege hátráltatta a Red Bullt az idénynyitón

Minich Réka

Frissítve 21/03/2022 - 21:07 GMT+1

Az az egész hétvégén látszott Bahreinben, hogy a leggyorsabb autó jelenleg a Ferrarié, de a Red Bullok tempója sem tűnt rossznak. A versenyen viszont kiderült, hogy még sokat kell dolgozni Verstappenéknek, ha címet akarnak védeni, ráadásul egy banális hiba miatt mindkét autójuk nullázott a futam végén.

Max Verstappen

Fotó: Getty Images

Max Verstappen és Sergio Pérez is ugyanolyan műszaki hiba miatt esett ki az idény első futamán.

Először Helmut Marko, majd hivatalosan a csapat is bejelentette, hogy a benzinpumpa hibásodott meg, ezért állt le mindkét Honda-motor. A csapat tanácsadójaként dolgozó Marko így nyilatkozott:
“Mindketten ugyanolyan hiba miatt estek ki, valami az üzemanyag rendszerben hibásodott meg. Egyelőre a pontos okokat nem tudjuk, az csak akkor fog kiderülni, ha a gyárban szétszedjük a motort. Eddig semmi nem utalt arra, hogy baj lesz a rendszerrel Korábban a teszteken a hosszú etapokon odaáig elfogyasztottuk a benzint, hogy csak a minimálisan szükséges egy liter maradjon a tankban, de minden rendben ment.”
A Forma-1 az idei szezontól kezdve már a környzetkímélőbb E10-es (10% etanol tartalmú) benzint használja. Ezzel összefüggésben a benzinpumpákat fokozottan ellenőrizhették a csapatok, az időmérő edzés után egy órán keresztül vizsgálhatták a rendszert, hogy ne legyen semmilyen probléma.
A legtöbb csapat már a tesztek során észlelte, hogy az új összetételű üzemanyag problémákat okozhat, amikor már nagyon kevés maradt a tankban. A fellépő gondokat viszont orvosolni tudták. Balszerencséjére a Red Bull csak élesben futott bele a hibába, aminek kettős kiesés lett a vége.
A címvédő Verstappen számára csőstül jött a baj, mert a futam első felében komoly fékproblémákkal is küzdött. Az idei szabályváltoztatásoknak köszönhetően az első kerekeknél lévő levegőbeömlő nyílás mérete jelentősen csökkent, ezért többen is panaszkodtak a túlmelegedő fékekre.
Max Verstappen
A biztonsági autós fázis alatt látványosan rángatta a holland az autóját, mert a csapat az utolsó kerékcserénél leejtette a földre, ami miatt a kormánymű megsérült. Verstappen őszintén mesélt a csalódást keltő hétvégéjéről:
“Összességében nem volt meg a tempónk, pedig pénteken még minden jónak tűnt. Az első futamon az ilyenek még benne vannak a pakliban. A futamon simán meglehetett volna a második hely, még úgy is, hogy szerintem nem volt a legoptimálisabb a stratégiánk. A kivezető körökön lehettem volna agresszívabb, akkor talán meg tudtam volna előzni Charles-t, akkor meg ki tudja mi lett volna a vége.
Amikor csatáztunk túlmelegedtek a fékjeim és végül el kellett engednem. Utána az utolsó kiállásomnál megsérült a kormánymű, onnantól kezdve már csak küszködtem. A legnagyobb baj nyilván az üzemanyag volt, ami valamiért nem jutott el a motorig. Minden leállt és már csak a boxig tudtam visszagurulni.
Az a legrosszabb, hogy rengeteget tudtunk már menni az idei autóval és semmilyen hasonló problémával nem találkoztunk. Ennyi információ birtokában ennek nem lett volna szabad előfordulnia.”
Forrás: The Race
Csatlakozz a több mint 3 millió felhasználóhoz az appunkon
Legyenek mindig kéznél a legfrissebb sporthírek, eredmények, élő közvetítések
Letöltés
Cikk megosztása
Hirdetés
Hirdetés