Népszerű sportok
Még több sport
Összes megjelenítése

A pilóták sem értik, mit műveltek a felügyelők az ausztrál futamon

Minich Réka

Frissítve 02/04/2023 - 15:51 GMT+2

Igazi káoszt hozott a Forma-1 ausztrál futama. A piros zászló háromszor került elő, utoljára 2 körrel a vége előtt, amit egy állórajtos kezdés és tömegbaleset követett. A végeredményt még a felügyelőknek is sokáig tartott kibogozni, de ezzel nagyjából semelyik érintett pilóta nem volt elégedett.

Hamiltont nem lehet elhallgattani

Három baleset utáni piros zászló, sokáig tartó számolgatás és egy végeredmény, ami szinte senkinek nem tetszik. Tiltakozás és felháborodás Ausztráliában.
Alex Albon balesete után a 9. körben kellett először megszakítani a versenyt, majd Kevin Magnussen jobb hátsó kereke repült le, ami miatt 2 körrel a vége előtt újra fel kellett függeszteni a versenyzést. Végül egy kör maradt (volna), de ezt sem sikerült abszolválni, hiszen az állórajtot követően óriási baleset jött, még az első időmérő pont előtt, így a kavarodásból jól kijövő pilóták nem profitálhattak semmit.
A legnagyobb vesztese a szituációnak Nico Hülkenberg volt, aki a negyedik helyen találta magát a balesetet megúszva. Mivel a piros zászlós megszakítás után az állórajt sorrendjét vették alapul az újraindításnál, ezért a Haas németje végül visszaesett a 7. helyre. Természetesen a csapat tiltakozik az eredmény miatt, de azt pontosan nem vallották be, hogy a szabályzat melyik pontjára hivatkoznak, hiszen a felügyelők a szabálykönyv szerint helyesen jártak el.
A legnagyobb felháborodás mégis Carlos Sainz büntetését követte, hiszen a Ferrari spanyolja pont ebben a „meg nem történt” körben lökte ki Fernando Alonsot, amiért 5 másodperces időbüntetést kapott. Az újraindítást követően a negyedik helyen intették le, de végül csak a 12. helyre rangsorolták. Sainz nem is titkolta, hogy mennyire felháborította a büntetése:
„Elfogadhatatlan a döntés, ilyenkor már a verseny után kellett volna csak dönteni, amikor engem is meg tudtak volna hallgatni. Egész életemben nem láttam még ennyire unfair büntetést, de mielőtt még valami csúnyát mondanék, szerintem jobb, ha beszélek a bírókkal. Remélem, hogy utána már tisztábban fogok látni és beszélni tudok az esetről, de most még nem akarok és nem is lennék rá képes, hogy értelmeset mondjak róla.”
picture

La accidentada resalida del GP de Australia con Sainz tocando a Alonso.

Fotó: Twitter

Az utolsó rajt nagy vesztese az Alpine volt, ahol Gasly kicsúszása után pont saját csapattársát, Esteban Ocont ütötte ki, mikor visszatért a pályára. Gasly nagy bajba is kerülhet, hiszen már csak 2 pontja hiányzik, hogy eltiltást kapjon, ami akár össze is jöhet neki következő futamra, ha utólag megbüntetik.
Csapaton belül legalább nincs feszültség a baleset miatt, hiszen Ocon is belátta, hogy csapattársa nem sokat tehetett volna az ütközés elkerüléséért.
„Teljes káosz volt a rajt után, bárkinek nekimehettem volna. Sajnos éppen Pierre ért elém, de nem haragszom rá.
Néhány pilóta öngyilkos módon próbálta bevenni az első kanyart, mint például az egyik Alpha Tauri a belső íven. A lemenő nap miatt a láthatóság is elég rossz volt már.”
A pilóták szervezetét képviselő George Russell a verseny után megkérdőjelezte az FIA döntéshozatalait. A brit pilóta Alex Albon balesete után visszaesett, miután kijött kereket cserélni még a biztonsági autós fázis alatt, de végül piros zászlóval megállították a versenyt. Végül motorhiba miatt fel kellett adnia a futamot, de ennek ellenére nem maradt adós a kritikával.
„A piros zászló teljesen szükségtelen volt, volt egy kis sóder a pályán, de az ideális ív szabad volt, a múltban sokkal rosszabb helyzeteket is megoldottak biztonsági autó mellett.
Múlt héten Szaúd-Arábiában meg a biztonsági autót hozták be, amikor Stroll autója nem is volt a pályán. Nem igazán értem, hogy mi alapján döntenek. Próbálunk együtt dolgozni az FIA-val, hogy javítsunk a helyzeten, de nehéz.”
Russellel egyetértett honfitársa, Lando Norris is, aki szerint inkább csak a drámát akarták fokozni a megszakításokkal.
„Úgy tűnt, mintha csak a drámai hatás miatt jöttek volna a piros zászlók. Úgy érzem bármikor én is a balszerencse áldozata lehettem volna a semmi miatt. Nico nagyon közel járt hozzá, hogy kiüssön a végén, akkora volt a káosz, hogy csak a véletlenen múlt. Nem engedhetjük meg, hogy egy ilyen pillanaton múljon az egész futam.”
A futamot végül Max Verstappen nyerte, aki – a körülményekhez képest – nyugodt futamot tudhatott le, de a verseny utáni miniinterjújában ő sem nagyon értette, hogy miért jött a piros zászló ennyiszer. Mögötte Lewis Hamilton lett a második, a harmadik helyen pedig Fernando Alonso végzett, akinek szerencsére nem sérült meg az autója, így az utolsó körre vissza tudott térni és a dobogón zárt.
Forrás: autosport.com
Csatlakozz a több mint 3 millió felhasználóhoz az appunkon
Legyenek mindig kéznél a legfrissebb sporthírek, eredmények, élő közvetítések
Letöltés
Cikk megosztása