Népszerű sportok
Még több sport
Összes megjelenítése

„Az első helyért harcolhattunk volna” – Alonso pechszériája Ausztráliában is folytatódott

Németh Dániel

Publikálva 09/04/2022 - 13:47 GMT+2

Fernando Alonso rég érezte ennyire versenyképesnek magát egy időmérőn, ám egy technikai hiba megakadályozta abban, hogy beleszóljon az első helyért folyó küzdelembe. A pole-t végül Charles Leclerc szerezte meg, közel három tizedet verve az autójára panaszkodó Max Verstappenre. Carlos Sainznak sem volt szerencséje, és végül csak a 9. helyet szerezte meg a Q3-ban.

Fernando Alonso

Fotó: AFP

Charles Leclerc szerezte meg a pole pozíciót az Ausztrál Nagydíjon, de nem csak ő nyújtott extra teljesítményt.
Ha csak a végeredményre pillantunk, akár azt is mondhatnánk, a papírformának megfelelően Ferrari-Red Bull csatát hozott az Ausztrál Nagydíj szombati időmérője. Pedig kevésen múlott, hogy egy harmadik szereplő felkavarja az állóvizet: az Alpine ugyanis – elsősorban Fernando Alonsóval – meglepően versenyképesnek bizonyult. A rutinos spanyol egészen kiváló körön volt, megfutotta a leggyorsabb második szektort, a harmadikban viszont a gumifalban kötött ki, mint utóbb kiderült, technikai hiba miatt.
„Elszállt a hidraulika, ezért nem tudtam váltani és irányítani az autót, minden elment” – mondta az időmérőt 10. helyen záró Alonso. „Úgy gondolom, hogy ma a pole-ért harcolhattunk volna. Évek óta vártam erre a lehetőségre. Elképesztő, mennyi balszerencsénk volt a bajnokság első három versenyén. Talán évek óta ez volt a legjobb hétvégém, szóval frusztrált vagyok. Harcban leszünk a pontokért, de ezen a hétvégén a dobogó is elérhető lett volna a számunkra.”
Nem Alonso volt az egyetlen spanyol, aki pórul járt az időmérőn: Carlos Sainz csak a kilencedik pozícióból rajtolhat, miután a leggyorsabb körét semmissé tette az Alonso-féle baleset után bevezetett piros zászlós szakasz. Sainz már a célegyenesben volt, amikor életbe lépett a piros zászló, így szó szerint méterek választották el attól, hogy javítson az addigi legjobbján, amivel legalább a második helyig léphetett volna előre.
„Volt egy kis problémánk, nem tudtuk elindítani az autót, ezért a tervezettnél három perccel később mentünk ki. Emiatt a gumikat sem tudtam megfelelően előkészíteni, megmelegíteni. Kapkodnunk kellett, én pedig a jéghideg gumikon borzalmas kört mentem. Hihetetlenül balszerencsések voltunk: ami a Q3-ban elromolhatott, az el is romlott, különösen, mert az egész időmérőn versenyben voltam az első helyért” nyilatkozta csalódottan Sainz.
A spanyol frusztrációját tovább növelheti, hogy Charles Leclerc ismét megvillant az időmérő végén, és egy kiváló körrel megszerezte a pole-t. A monacói az előző hétvégékhez hasonlóan most is Max Verstappennel volt nagy csatában, az utolsó próbálkozásánál pedig közel három tizedet adott a világbajnok hollandnak. Leclerc-t meglepte az időmérős siker, korábban ugyanis nem igazán érzett rá az Albert Park vonalvezetésére.
„Igen, jó kört sikerült összerakni. Ezúttal egészen sokat kockáztattam, különösen a trükkös 6-os kanyarban. Nem igazán éreztem rá a kvalifikáció során, elkövettem pár hibát, de az utolsó Q3-as körömben sikerült megfelelően bevennem, amivel a korábbi köreimhez képest egészen sokat nyertem. Nagyon elégedett vagyok, és különösen azért, mert az ehhez hasonló pályákon mindig szenvedtem korábban, de még a szabadedzéseken is nehéz volt összerakni egy kört, pedig versenyképesek voltunk.”
picture

Charles Leclerc és Carlos Sainz (Ferrari) - Ausztrál Nagydíj (2022)

Fotó: Getty Images

„Végig szenvedtem ezen a pályán, de ez már az előző vonalvezetésnél is így volt. Mindig is nehezen találtam bele ezekbe a kanyarokba, amelyek nem igazán 90 fokosak. És igen, az én vezetési stílusomhoz nem passzolt, de ez talán a többi versenyzőre is igaz: elég trükkös a pálya, nagy kihívás a pilótáknak, a nap pedig még nehezebbé tette. A Q2-ben semmit sem láttunk, a Q3 elején javult, de a második körben már ott sem. Nagyon trükkös időmérő volt” – mondta Leclerc.
Jó érzés vezetni az autót, de a Red Bullok a második szabadedzésen nagyon gyorsak voltak a hosszú etapokon. Őszintén szólva eléggé meglepett minket az időmérős tempónk, szóval holnap bármi megtörténhet. Kell egy jó rajt, és utána remélhetőleg sikerül megtartanunk a pozíciót.
Amíg Leclerc érthető módon elégedett volt az autójával, addig az időmérőt másodikként záró Verstappen kevésbé. „Az egész hétvégén nem éreztem jól magam az autóban, egyetlen körben sem voltam magabiztos, szóval ez egyelőre egy kicsit szenvedős. Természetesen a második így is jó eredmény, de nem érzem annyira jónak, hogy a határokon mehessünk, ezért megpróbáljuk ezt még kielemezni.”
„Számomra ez egyelőre egy borzalmas hétvége. Egyszerűen nincs meg a megfelelő egyensúly, minden pillanatban üldözünk valamit, és csak a hosszabb etapokon éreztem jól magam, egy körön nem igazán. Egy picit szenvedtünk, és nyilvánvalóan az időmérőn sem úgy tűnt, hogy sikerült megoldanunk. Egyszerűen nincs meg a magabiztosság, hogy nyomhassuk. Az első Q3-as körömben kezdtem jobban érezni magam, de az egyik kanyart elfékeztem egy hirtelen egyensúlyváltozás miatt.”
Ez egyelőre nem az Aston Martin hétvégéje (és szezonja). Bár Sebastian Vettel meggyógyult a koronavírus-fertőzése után, az autója megadta magát az első szabadedzésen, és miután nem készült el a csapat a motorcserével időben, a másodikat is kénytelen volt kihagyni. A harmadiknál pedig Vettel és Lance Stroll is összetörte az autót, így a csapatnak rohamtempóban kellett hozzálátnia a javításhoz.
Sok köszönet az időmérőben sem volt, Stroll ugyanis összeütközött Nicholas Latifivel, amiért az Aston Martin versenyzőjét látták felelősnek a versenyfelügyelők. Nem is nagyon lehetett kérdéses, Latifi belülről próbálta megelőzni Strollt, aki viszont nem figyelt, és jobbra húzta az autót, a williamses pedig a falban kötött ki. Vettel végül ennek a balesetnek köszönhetően kigurulhatott egy gyors körre, így az utolsó helyett a 18. helyről kezdheti meg a vasárnapi versenyt.

Minden nap hírlevelet küldünk az olvasóinknak, amiben az előző nap legfontosabb sporthíreit, az elemzéseinket és persze sok más érdekességet is megmutatunk. Az Eurosport hírlevelére ezen a linken lehet feliratkozni.
Csatlakozz a több mint 3 millió felhasználóhoz az appunkon
Legyenek mindig kéznél a legfrissebb sporthírek, eredmények, élő közvetítések
Letöltés
Kapcsolódó témák
Cikk megosztása
Hirdetés
Hirdetés