Szép halált készül halni a McLaren? A csapat kitart a papajaszabályok mellett, Oscar Piastri és Lando Norris továbbra is szabadon versenyezhet
Frissítve 22/10/2025 - 18:58 GMT+2
A négyszeres világbajnok Max Verstappen újra életre kelt, pontosabban a Red Bull, amelyben ül, a McLaren teljesítménye ugyanakkor érezhetően visszaesett, ami azt jelenti, hogy fogy a levegő a két versenyző, a világbajnoki pontversenyt vezető Oscar Piastri és Lando Norris körül. Annyira, hogy a főnök Andrea Stella megint magyarázkodásra kényszerült.
Így ünnepelte újabb konstruktőri világbajnoki címét a McLaren csapata Szingapúrban
Videó forrása: SNTV
Ha most ránézünk a tabellára a különbség nem tűnik annyira kicsinek, de ha összevetjük azt az augusztus végi állapotokkal, akkor azt kell mondani, hogy már-már szorul a hurok a McLaren vb-éllovas pilótájának nyaka körül.
A címvédő nyert a legutóbbi négy futamból hármat, úgyhogy finoman szólva is lendületben van, önbizalommal telve várhatja az utolsó öt versenyhétvégét.
A McLaren a szezon kezdete óta a korrektség, a fair play mellett kötelezte el magát. A belső szabály értelmében mindkét versenyző saját magáért mehet, az azonban fontos, hogy egymáshoz nem érhetnek. Bár ez utóbbi tétel – különböző okokból -, de kétszer már sérült, a csapatvezetés kitart a korábban lefektetett elvek mellett.
/origin-imgresizer.eurosport.com/2025/10/16/image-9430ed10-9f8e-440d-b6d4-4ed77535bf44-85-2560-1440.jpeg)
Képletesen szólva egészen átalakult Alonso autója a hétvégi F1-es futamra
Videó forrása: SNTV
Norris és Piastri között 14 pontra olvadt a különbség az austini versenyhétvége után, miközben a hátuk mögött egyre nagyobb tempóban zárkózik Verstappen. A csapatfőnöktől érthető módon többször is megkérdezték, hogy változtatnak-e, és ha igen, mikor a belső szabályokon.
Stella elmondta, hogy egyelőre marad minden a régiben, és a céljuk az, hogy a hátralévő futamokból a lehető legtöbbet kihozzák.
"Az, hogy öt futam és két sprint van hátra, azt is jelenti, hogy akár növelhetjük is a különbséget Maxhoz képest. Én így látom a dolgokat" – fogalmazott Stella a planetf1 munkatársának.
"Úgy gondolom, olyan pályák következnek, amelyek fekszenek nekünk, ráadásul úgy érzem, az elmúlt hetekben messze nem használtuk ki azokat a lehetőségeket, amik az autóban benne vannak. Gondolok itt most a versenyzőkre is."
/origin-imgresizer.eurosport.com/2025/10/15/image-a9a26ddb-269c-4cf1-b138-531c60812a41-85-2560-1440.jpeg)
Hivatalos, hogy 2026-ban is George Russell és Kimi Antonelli lesznek a Mercedes pilótái
Videó forrása: SNTV
"Szerintem ők is elismerik, hogy az elmúlt futamok némelyikén jobban is teljesíthettek volna. A következő öt verseny esély a számunkra, hogy növeljük a különbséget Maxszal szemben."
Az az idő, amikor esetleg rá kell majd szólni valamelyik versenyző fülére, akkor jön el, ha kettejük között matematikailag már eldőlt a dolog.
"A tapasztalat azt mondatja velünk, hogy még a harmadik helyről is meg lehet nyerni a világbajnokságot, akár az utolsó futamon is. Ez történt egyébként 2007-ben és 2010-ben."
Ezek a cikkek is érdekelhetnek:
- Verstappen a papaja-szabályokról: Ha én ülnék ott, nem lenne ennyire szoros, magától megoldódna
- Nem marad következmények nélkül a szingapúri incidens, Norrist találta felelősnek a McLaren
/origin-imgresizer.eurosport.com/2025/10/14/image-5f964089-29e1-4086-b696-c84b0e83e479-85-2560-1440.jpeg)
Először tesztelt IndyCar-autót Mick Schumacher, komolyan gondolkodik a váltáson
Videó forrása: SNTV
Kapcsolódó témák
Hirdetés
Hirdetés