A mindent felforgató méretű szabálymódosítások a motorsportok világának elmaradhatatlan részei; időről-időre ezek adnak új lehetőségeket a mérnököknek, és teret az erőviszonyok átalakulására.
A Forma-1 előtt nagyon régen nem látott átalakulási időszak áll, 2022-ben a kasztnik fundamentális megújulása következik, majd néhány évvel később – jelen állás szerint 2026-ban – a motorokhoz (valójában a komplett hajtáslánchoz) nyúlnak hozzá alapjaiban.
A nyilvánosság számára egyértelműen az idei lesz a látványosabb folyamat, az 2022-es autók szinte minden porcikájukban eltérnek majd az elmúlt években látottaktól. Egyszerűsödnek az aerodinamikai elemek, az első és a hátsó szárny, valamint az oldalszekrények körül területek, a leszorítóerő-balansz pedig a légterelőkről az autó alatt keletkező szívóhatás irányába megy el.
Forma 1
Na ettől a Leclerc videótól minden F1 rajongónak flashbackje lesz!
TEGNAP 14:01
15 centivel csökken a tengelytáv, 13-ről 18 colosra nőnek a gumik, peresebbek lesznek, a magasságuk pedig kerek 6 centivel lesz nagyobb. Visszatérnek a felnit borító, légáramlást javító tárcsák, és egy új, eddig nem látott szárny kerül a gumik föle, melynek ugyanez lesz a szerepe.
A szabálymódosítások egyértelmű célja, hogy az autók mögött kevésbé legyen örvénylő, zavaros a levegő, ennek következtében a hátul jövő kevesebbet veszítsen a tapadásból, és végeredményben könnyebb legyen előzni az új autókkal.
Egy ilyen horderejű módosító csomag nyomán mindig rettenetesen érdekes látni, melyik csapat milyen kreatív megoldásokkal áll el, így az előttünk álló autóbemutató időszak rettentően izgalmasnak ígérkezik.
A Forma-1-es bemutatók időpontjai (a linkekre kattintva megnézheted az adott bemutatóról írt cikkünket):
Február 4 – Haas
Február 9 – Red Bull
Február 10 – Aston Martin
Február 11 – McLaren
Február 14 – AlphaTauri
Február 15 – Williams
Február 17 – Ferrari
Február 18 – Mercedes
Február 21 – Alpine
Február 27 – Alfa Romeo
A 2022-es F1-es autók tablója:
https://i.eurosport.com/2022/02/18/3321904.jpg
https://i.eurosport.com/2022/02/17/3320761.jpg
https://i.eurosport.com/2022/02/15/3318229.jpg
https://i.eurosport.com/2022/02/14/3316714.jpg
https://i.eurosport.com/2022/02/11/3313485.jpg
https://i.eurosport.com/2022/02/10/3311871.jpg
https://i.eurosport.com/2022/02/09/3310700.jpg
https://i.eurosport.com/2022/02/04/3303612.jpg
Forma 1
„Lehet, hogy mi többet fejlesztettünk, de Sainz balesetei sokba kerülhettek” – Marko visszaszólt
13/05/2022 17:02
GP Miami
Már a Ferrari üldözi a Red Bullt, ütközéssel ért véget Schumacher legjobb versenye
09/05/2022 14:50