Népszerű sportok
Még több sport
Összes megjelenítése

Az a bizonyos körrekord

Eurosport
Eurosport

Publikálva 16/06/2017 - 11:03 GMT+2

Kamui Kobayashi egy kör megtétele után fogta magát és bevonult a történelembe.

La Toyota TS050 HYBRID #7 de Kamui Kobayashi, lors des essais qualificatifs des 24 Heures du Mans.

Fotó: Getty Images

Három évtizednél is tovább tartotta Le Mans-ban a valaha volt legmagasabb átlagsebességet Hans-Joachim Stuck, azonban tegnap Kobayashi a helyére lépett. Stuck minden idők egyik legtökéletesebb versenyautójával, a Porsche 962-essel repesztett 251.82 kilométeres átlagtempót, igaz akkor még a Mulsanne egyenesbe még nem iktattak be lassítókat. Stuck szerint a 962 egységesebb volt minden autónál, hiszen kitűnően ötvözte a sebességet és a leszorító erőt. A C csoportos korszak meghatározó rakétája két alkalommal (1986, 1987) is győzött a 24 óráson Stuckkal, aki mellé olyan nagyságok kerültek az autóba, mint Al Holbert és Derek Bell.
picture

La Toyota TS050 HYBRID #7 de Kamui Kobayashi, lors des essais qualificatifs des 24 Heures du Mans.

Fotó: Getty Images

Kobayashi a felsoroltakat csütörtökön átadta a múltnak. Mostantól Hans-Joachim Stuck neve kevesebbet szerepel a híradásokban, s mindenki arról fog beszélni, hogy korábban a Formula-1-ben is megfordult japán minden idők leggyorsabb embere Le Mans-ban. Gyakorlatilag Kamui Kobayashi a Toyota Gazoo Racingnél átvállalta a sprinter szerepét, hiszen az edzéseken rendre ő volt a leggyorsabb az istállóban. A második időmérőn tökéletes körülmények között, és némi hátszéllel, félelmetes 3:14.791-es kört repesztett, amivel minden eddigi rekordot megdöntött. Ezzel a produkciójával Kobayashi Japánt egy csapásra felírta Le Mans térképére. Eddig két japán versenyző nyert: Masanori Sekiya (1995) és Seiji Ara (2004), és egyetlen gyártó: a Mazda (1991).
picture

Stéphane Sarrazin, Mike Conway, Kamui Kobayashi (Toyota TS050 #7) - 24 Hours of Le Mans 2017

Fotó: Getty Images

A tavalyi Le Mans-i 24 órás óta sok minden megváltozott. Az akkor meglepetésként emlegetett Toyota most első számú favorit. Az idei esztendő mind a világbajnokságban, mind Le Mans-ban nagyon áll a japánoknak. Kobayashi nyolcéves korában került a Toyotához, amikor a szülei beíratták a gyár versenyző akadémiájára. Nem csoda, hogy náluk mutatkozott be a Formula-1-ben is, s az sem csoda, hogy a valaha volt leggyorsabb japánként emlegették már akkor. Az F1-ben Kobayashi négy teljes idényt töltött, de az általánossá vált vergődés miatt inkább visszatért a Toyotához, ahol világbajnoki harmadik, illetve Le Mans-i második helyet szerzett eddig. Nagy a valószínűsége annak, hogy vasárnap három órakor már arról szólnak a tudósítások, hogy Kamui Kobayashi lett a harmadik japán győztes a legendás versenyen.
(Vörös Csaba)
Csatlakozz a több mint 3 millió felhasználóhoz az appunkon
Legyenek mindig kéznél a legfrissebb sporthírek, eredmények, élő közvetítések
Letöltés
Kapcsolódó témák
Cikk megosztása
Hirdetés
Hirdetés