Eurosport

Le Mans után Nürburgring

Le Mans után Nürburgring
By Eurosport

The 17/07/2017 at 12:44Updated The 17/07/2017 at 13:33

Majdnem minden elúszott

Idei utolsó európai futamát teljesítette a WEC, s hiába a kezdeti kellemetlen időjárás, sok ezer rajongó izgulta végig a helyszínen a küzdelmet.

A Le Mans-i fiaskó után nem maradt hátra más a Toyotának, mint a világbajnoki cím megszerzése. Németországban kiderült, hogy ez nehezebb lesz a vártnál. Hazai pályán mindenképpen Porsche sikert akartak látni a németek, s bár a japánok tempója ismét félelmetes volt, ezúttal sem sikerült az egész versenyre összehangolniuk a stratégiát. A Porsche szárnyalt, kettős győzelmet aratott a Nürburgringen, ami hatalmas lökést adhat nekik a folytatásban.

Timo Bernhard  im Porsche LMP 919

Timo Bernhard im Porsche LMP 919Getty Images

Timo Bernhard, Brendon Hartley és Earl Bamber triója a Le Mans-i 24 órás után megnyerte a Nürburgringi 6 órásat is – ezzel jelentős lépést tettek a végső cím megszerzéséhez. Pedig az utolsó órában úgy tűnt, hogy a testvérautónak lehet inkább esélye, de a mindent eldöntő kiállás során, valamivel hosszabb időt Le Mans után Nürburgringben vesztegeltek a társak a csapatnál, így Bernhardéknak esélyük nyílt a diadalra. Végül másfél másodperc döntött. Bernhard és Hartley tízedik alkalommal győzött a sorozatban, Bamber pedig harmadszor.

Timo Bernhard interview

Timo Bernhard interviewEurosport

A futam jelentős hányadában André Lotterer, Neel Jani és Nick Tandy vezetett, ezért nem volt meglepő az a savanyú ábrázat, amivel a dobogón lengették a kupákat. Bár az ő autójuk a címvédő, megnyugtató volt látni, hogy a Porsche külső eszközökkel nem akart belenyúlni a verseny sorrendjébe.

Egy házzal lejjebb, az LMP2-ben is azokat ünnepelték, akiket Le Mans-ban. Jackie Chan fiai megint parádésan versenyeztek, s jelenleg tökéletesen uralják a géposztályt. Talán Oliver Jarvis sem gondolta, amikor útilaput kötöttek a lábára az Audinál, hogy ilyen sikeres lesz ez az éve: a Nürburgringen csapatával mesterhármast ért el, és már 46 pontos előnyre tett szert az összetettben.

52 000 néző volt jelen a lelátókon, és a statisztikusok szerint 510 olyan előzést láthattak, amik pozícióért zajlottak. De talán még ennél is fontosabb adat, hogy egyetlen alkalommal sem kellett beküldeni a biztonsági autót a pályára.

(Vörös Csaba)

6 Hours of Nürburgring : Highlights

6 Hours of Nürburgring : HighlightsEurosport